Szakértõk szerint a viszontbiztosítási díjak is emelkedhetnek, azonban csak elhanyagolható mértékben, mivel több táraság is nyújt fedezetet versenyképes áron.
A mostani tragédia abból a szempontból különlegesnek és egyedinek számít, hogy több biztosítási típust is érint: a repülõgépre kötött, háborús kockázatokra is kiterjedõ cascótól, az utasokra és harmadik felekre vonatkozó jogvédelmi biztosításokon át, a repülõgép legénységére kötött biztosításokig.
A lehetséges díjemelések mértékét nagyban befolyásolja a légitársaságok flottájának életkora, a gépek befogadóképessége, a pilóták tapasztalata, a karbantartási és belsõ biztonsági normák és természetesen a káresemények számának változása is. Minél több utas fér el például a fedélzeten, annál nagyobb a biztosító kitettsége az utas felelõsségbiztosítások tekintetében. Minél tapasztaltabb viszont egy pilóta, annál jobb a kockázati megítélése, mivel a káresemények többségét emberi hiba okozza, de a karbantartásért felelõs társaság track recordja is fontos tényezõ az árazásnál.
Jelenleg nincsenek olyan speciális szabályok, amely egyértelmûen felárat határozna meg az olyan járatok esetében, amelyek gyakrabban repülnek háború sújtotta, vagy terrorveszélynek kitett területek felett. Amennyiben hasonló incidensek továbbra is elõfordulnak, a biztosítók biztosan korlátozásokat vezetnek be ezen területek esetében.