Kétpercenként érkezik kárbejelentés a Generalihoz
2014.09.22
Habár gyakran nyugtatjuk magunkat azzal, hogy csak másokkal történhet komolyabb baleset vagy káresemény, életünk leggyakoribb, rutinszerû helyzetei is könnyen szerencsétlenségbe torkollhatnak. A Generali Biztosító 2013-ban egy év alatt 300 ezer, míg 2014 elsõ félévében közel 150 ezer káresetet regisztrált ügyfelei körében, melyek közül számos teljesen hétköznapi szituációkból származott. Mindez azt jelenti, hogy átlagosan 2 percnél is gyakrabban érkezik kárbejelentés a társasághoz. A káresetek gyakorisága alapján nem árt felkészülnünk rá, hogy bármikor a „fejünkre eshet egy zongora”. Habár gyakran nyugtatjuk magunkat azzal, hogy csak másokkal történhet komolyabb baleset vagy káresemény, életünk leggyakoribb, rutinszerû helyzetei is könnyen szerencsétlenségbe torkollhatnak.

A Generali Biztosító 2013-ban egy év alatt 300 ezer, míg 2014 elsõ félévében közel 150 ezer káresetet regisztrált ügyfelei körében, melyek közül számos teljesen hétköznapi szituációkból származott. Mindez azt jelenti, hogy átlagosan 2 percnél is gyakrabban érkezik kárbejelentés a társasághoz. A káresetek gyakorisága alapján nem árt felkészülnünk rá, hogy bármikor a „fejünkre eshet egy zongora”.

A hírekben szereplõ vagy az interneten megosztott sokszor valóban elképesztõ, banális helyzetekbõl kialakuló eseteket látva hajlamosak vagyunk azt gondolni, baleset csak másokkal történhet. A statisztikák azonban sajnos rácáfolnak erre: a Generali a tavalyi év során 300 ezer, az idei év elsõ felében pedig 150 ezer káresetet regisztrált, ami azt jelenti, hogy a biztosító ügyfeleivel nagyjából kétpercenként történt valamilyen káresemény.

  • A legtöbb kárbejelentés 2014 elsõ 6 hónapjában a lakás- és vagyonbiztosításokkal kapcsolatban érkezett a biztosítóhoz: nagyságrendileg 100 ezer alkalommal fordultak az ügyfelek a Generalihoz, aki közel 5 milliárd forint értékben regisztrálta a károkat.
  • A gépjármû-károk kapcsán több mint 23 ezer esetben érkezett bejelentés a biztosítóhoz, melyek többsége ütközéses balesetbõl származott. A károk összértéke meghaladta a 4 milliárd forintot.
  • Megközelítõleg 15 ezer esetben élet-, baleset- és egészségbiztosítások területén keletkezett károkat regisztrált a biztosító, összesen 1,3 milliárd forint értékben.

Az életben néha adódhat egy kis gikszer

Nem is gondolnánk, hányszor alakul ki baleset mindenféle extrémitást nélkülözõ, teljesen hétköznapi szituációkban: a sofõr szabályosan közlekedve, gyanútlanul lassított, amikor autójába teljesen váratlanul beugrott egy õzgida, majd a zavarodott állat ugyanígy távozott a másik oldali ablakon keresztül – jelentette be a Generali egyik ügyfele. A szokatlan eset során nemcsak az állat sérült meg, az autóban is komoly károk keletkeztek.

Valószínûleg arra sem sokan számítanánk, hogy egy nyugodt karácsony estén az utcán sétálgatva egy égõ fa elõl kell elugranunk. Pedig az eset megtörtént, amikor a biztosító egyik ügyfele meggyulladt karácsonyfáját ijedtében kidobta az ablakon. Az esetben szerencsére csak a fa tulajdonosa sérült meg könnyebben, de a járókelõk között nagy ijedtséget keltett.

Egyik másik váratlan eset volt, amikor egy teherautó sofõrje lebillentette a pótkocsiján szállított árut, majd amikor ismét felemelte a teherautó puttonyát, az véletlenül beleakadt a magas feszültségbe. Az áramütés miatt az autó összes kereke kiégett és eldurrant, így a tulajdonost komoly kár érte.

Nem is gondolnánk, de egy nem megfelelõen megválasztott ruhadarab is okozhat bajt: a biztosító egy ügyfelének a szandálja miatt csúszott le a lába a kuplungról, és az árokban kötött ki. Szerencsére ezt az esetet kisebb sérülésekkel megúszta a sofõr, az autóban ugyanakkor komoly károk keletkeztek, ráadásul míg az autómentõt várta, dísztárcsáit is ellopták a jármûrõl.

Sok olyan baleset történik, amit a legnagyobb körültekintéssel sem lehetett volna elkerülni, egy kis elõrelátással és a Generali Biztosító segítségével azonban felkészülhetünk a negatív következményekre.