(A teljes cikket tartalmazó magazint a www.tanacsadomagazin.hu oldalról töltheti le.)
Induláskor, 2012 tavaszán a cél az volt, hogy az elsõ naptári évben sztenderdizált életbiztosítási állománydíjban 350 millió forintot, a második évben 600 millió forintot, a harmadikban pedig már 1 milliárd forintot hozzunk. Az elsõ évben sikerült teljesítenünk a 100 százalékot, az idei évben pedig szintén megvan az idõarányos tervünk, így azt gondolom, a piaci környezet nehézségei ellenére nagyon elégedettek lehetünk ezzel a projekttel – közölte Havas Gábor.
A biztosítási termékek értékesítése más megközelítést feltételez, mint a prémium banki ügyfélkörnél. Van ugyan díjfizetési minimum a rendszeres díjas unit-linked biztosításunk esetén, terméktõl függõen az éves díjminimum 300 ezer forint, vagy évi 600 ezer forint, amely termékeket egyébként fele-fele arányban értékesítjük – mondta az üzletágvezetõ. Kiemelte az is, hogy a magasabb kategóriájú biztosítás átlagdíja 800-850 ezer forint, vagyis nem is minimál díjon kötik az ügyfelek.
A mögöttes alapkezelést tekintve Havas elmondta, hogy erõsen fókuszálnak az abszolút hozam, illetve az aktívan kezelt alapokra, mivel erre van igénye ennek az ügyfélkörnek. Jelenleg a befektetett vagyon kb. 20 százaléka van részvényalapokban, de ezek sem az igazán nagy kockázatúak. A mi ügyfeleink nem Kínára vagy Indiára spekulálnak, és nem azok, akik szeretnének rövid idõ alatt, kiugró módon meggazdagodni, hanem szeretnék a pénzük értékét megtartani, és már elégedettek egy 6-8, vagy maximum 10-12 százalékos hozammal – tette hozzá Havas. A maradék 80 százaléka a vagyonnak kötvény és abszolút hozamú alapban van. Az elmúlt hónapokban azonban kezd felerõsödni a részvényalapokba a tõkebeáramlás, és mintha az ügyfelek kockázatvállalóbbak lennének, amit az üzletágvezetõ átmeneti jelenségnek gondol.
Havas kiemelte, hogy nem szeretnének all finance értékesítési csatorna lenni, kizárólag életbiztosítást, azon belül is 95%-ban befektetéses termékeket értékesítenek. Bár a legtöbb életbiztosítási terméket nem lehet a banki termékekkel összehasonlítani, de az egyszeri díjas biztosításokat valamennyire igen, ezeket pedig úgy fejlesztettük, hogy a banki költségszerkezettel abszolút versenyképesek legyenek – mondta Havas. Amiben az AEGON Prémium többet tud a bankoknál, az az átváltások ingyenessége, illetve a biztosítási konstrukcióból fakadó elõnyök, mint például az örökösödés kérdése. Ha egy ügyfél értékpapír számlán tartja a pénzét, és elhalálozik, akkor az értékpapír számla a hagyatékba kerül. Biztosításnál viszont kedvezményezettnek megadható bárki, és örökösödési adó valamint illetékmentesen a hagyaték elõtt hozzáférhetõvé válik a pénz.
A Prémium Üzletág számára egyedileg kifejlesztett nyugdíjbiztosításokról az üzletágvezetõ elmondta, jelenleg ez az elsõ termék, amit a magánügyfelek megvásárolnak. Havas szerint ebben a szegmensben 2 éven belül minden prémium ügyfélnek lesz nyugdíjbiztosítása.
(A teljes cikket tartalmazó magazint a www.tanacsadomagazin.hu oldalról töltheti le.)