A tisztességtelen piaci gyakorlatok feltárása érdekében próbavásárlásokat folytat a felügyelet, a rossz gyakorlatok kijavítása érdekében pedig magasabb bírságok kerültek kialakításra. Ami a közeljövõ céljait illeti, az MNB folyamatos piac- és termék-monitoringot kíván bevezetni, illetve a tisztességtelen szerzõdési feltételek kiszûrésért fog küzdeni – közölte Bethlendi.
A fogyasztók tájékoztatása terén Bethlendi szerint a Mabisz már jól áll, hiszen a TKM- és a kgfb-összehasonlító oldalakkal már elõrelépett az úton. A jövõben magatartási kódexek megalkotása felé szeretné mozdítani a jegybank a piaci szereplõket.
Az ügyvezetõ igazgató kiemelte, hogy az ágazat panaszkezelésében javulás figyelhetõ meg, vagyis a biztosítási szektorral kapcsolatos panaszok intézményeken belüli aránya csökken. A tájékoztatási problémák azonban növekednek.
A unit-linked biztosításokkal kapcsolatos vizsgálati fókuszpontok közé tartozik a megfelelõ igényfelmérés, ahol jelenleg nagyon heterogén a gyakorlat. A lakásbiztosítások és az egészségbiztosítások esetében a tájékoztatással akadnak fõként problémák.