A Swiss Re szerint még mindig komoly kereslet mutatkozik Latin-Amerikában a biztosítások iránt, ráadásul a gazdaságban és a társadalomban is szerkezeti átalakulások zajlanak, amely szintén növekedési lehetõségeket kínál. Az egyik ilyen változás a latin-amerikai új középosztály elmúlt években tapasztalható szélesedése. Egyedül Brazíliában, az elmúlt 10-15 évben mintegy 40 millió ember lépett be a formális gazdaságba és szerzett pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférést. Amennyiben a biztosítók hozzáadott értéket tudnak nyújtani ezeknek az embereknek, azzal hatalmas piacot hozhatnak létre maguknak.
Egy másik lehetõség az ágazat számára a szolgáltatások földrajzi körének kiszélesítése, vagyis ha a nagyvárosokon túl is megpróbálnak értékesíteni. Brazíliában ugyan jelentõsen lelassult a gazdasági növekedés, azonban az 50-100 ezres kisvárosok továbbra is erõteljesen növekednek. A kérdés a Swiss Re szerint az, hogy miként lehet ezekhez a piacokhoz és új kockázatokhoz hozzáférni. Ehhez egyszerû termékekre és megfelelõ értékesítési csatornákra van szükség. A világ második legnagyobb viszontbiztosítója éppen ezért a termék-innovációra és az új piacok fejlesztésére fókuszál.
Nemrégiben a Moody’s is azt közölte, hogy Latin-Amerika várhatóan továbbra is az egyik leggyorsabban növekvõ biztosítási piac marad, az ágazatra nehezedõ nyomás ellenére. Az elmúlt 10 évben a biztosítási szektor éves átlagos növekedési üteme elérte a 15%-ot, különösen erõs volt Brazíliában, Argentínában és Kolumbiában. E mögött a Moody’s szerint is elsõsorban a középosztály gyors bõvülése áll, amely jövedelmekben, megtakarításokban és fogyasztásban is növekedést hozott. Ugyanakkor a hitelminõsítõ cég azt is hozzátette, hogy a lassuló gazdasági növekedés miatt a középosztály jövedelme is stagnálhat, amely fékezheti a biztosítási szektor növekedését.
A Moody’s szerint Latin-Amerika várhatóan továbbra is a fejlett országokat meghaladó mértékben fog növekedni, az azonban nem biztos, hogy Ázsia növekedési üteménél is nagyobbat tud produkálni a jövõben. Azonban a még mindig viszonylag alacsony biztosítási penetráció is arra utal, hogy van még potenciál a piacban – állítja a jelentés.