Ezzel a kiegészítõvel a vétkes autósnak is fizet a biztosító
2014.11.12
Az autóbalesetek jelentõs része – A Generali Biztosító ügyfelei körében az elmúlt másfél év során 20 esetbõl 19 – ütközéssel kapcsolatos, mely gyakran jár személyi sérüléssel, azonban a biztonsági övnek és a légzsákoknak hála akár kétharmadával csökkenhet a halálesetek száma. Az ütközés pillanatában tehát véd minket a biztonsági öv és a légzsák; a károk helyreállításakor pedig, annak a gyakorlatnak köszönhetõen, melyet a Generali Biztosító már harmadik éve folytat, a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás szavatolja biztonságunkat. A társaság saját ügyfelei biztosítási védelmét helyezi elõtérbe a kgfb esetén is, azaz a hagyományos eljárás, a másnak okozott kár megtérítése mellett saját ügyfeleinek is segítséget nyújt függetlenül attól, hogy õk a baleset okozói vagy elszenvedõi voltak.

Ütközéskor elsõsorban a biztonsági öv védi az autóban ülõket, azonban már a légzsák is alapfelszerelésnek számít – e kettõ pedig együtt nyújt hatékony védelmet. Az autóipar már az 1950-es években elkezdte kifejleszteni a légzsákokat, amelyek mindössze az 1980-as évekre váltak általánosan elfogadottá. Az évek során olyannyira sikeres lett ez a biztonsági megoldás, hogy az Egyesült Államokban 1998-tól minden újonnan gyártott autónál kötelezõ felszereléssé avanzsált. Európában 1981 óta lehet vezetõoldali légzsákkal találkozni, majd kontinensünkön is fokozatosan vált egyre elterjedtebbé, és idõvel az utasok is külön védelmet kaptak, illetve az oldallégzsákok is megjelentek a jármûvekben. A légzsákoknak köszönhetõen magunkat és családunkat is nagyobb biztonságban tudhatjuk, a kutatások azt mutatják ugyanis, hogy a légzsák átlagosan kétharmadával csökkenti a fejsérülésbõl eredõ halálesetek számát, az Egyesült Államokban pedig a becslések szerint évente több mint 2000 életet ment meg.

Azonban az ütközés után 2-3 századmásodperccel (a pislogásnál négyszer gyorsabban) felfúvódó légzsák csak a biztonsági övvel együtt nyújt valódi védelmet. Szükség is van erre az összehangolt rendszerre, hogy biztonságban tudhassuk magunkat, hiszen az autókat érintõ különféle káresetek között az ütközéses balesetek a leggyakoribbak; ezt bizonyítják a Generali Biztosító adatai is. A társasághoz az elmúlt másfél év során közel 20 ezer ütközésbõl eredõ kárt jelentettek kötelezõ felelõsségbiztosítás terhére.

A károk helyreállításakor, ha nem mi okoztuk a balesetet, megtéríti kárunkat a vétkes fél kötelezõ biztosítása. Viszont, ha sajnos mi voltunk a hibásak, anyagilag is rendkívül rosszul járhatunk, hiszen a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás ilyenkor alapvetõen nem fedezi a kárt. A Generali Biztosító éppen ezért fejlesztett ki a kötelezõ biztosítása mellé kiegészítõket, így csupán havi párszáz forintért akkor is biztonságban tudhatjuk jármûvünket és magunkat is, ha mi okozzuk az ütközést.

Az Önvédelem kiegészítõ például csupán egy apró kiegészítõje a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosításnak, akárcsak az autóban a légzsák, a bajban azonban mindkettõ valódi segítséget nyújthat. Az Önvédelem kiegészítõ megtéríti a vétkes autós saját gépjármûvében keletkezett kárát koccanásos baleset esetén, egy komolyabb ütközésnél pedig a Bennülõk balesetbiztosítása jelenthet segítséget, melyet a Generali minden kötelezõ mellé ingyenesen biztosít ügyfeleinek.