Az USA-ban a 10 legnépszerûbb alkalmazás közé tartoznak a pénzügyi applikációk
A Nielsen idén júliusban publikált kutatásának eredményei szerint a 18 évnél idõsebb amerikaiak a tavalyi év végén 65 százalékkal töltöttek több idõt – összesen 30 óra 15 percet – mobilapplikációk használatával, mint két évvel korábban. A kutatás szerint az okostelefonnal rendelkezõk átlagosan 26,8 alkalmazást használtak havonta, amelyek közül – használatuk idõtartama alapján – a közösségi oldalak és a keresõk voltak a legnépszerûbbek, ugyanakkor a 10 legtöbbet használt applikáció között megtalálhatóak voltak a pénzügyekkel kapcsolatos alkalmazások is, ezekre a tavalyi év végén havonta 35 percet szántak a felhasználók, 10 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A magyar lakosság csupán 4 százaléka használ mobilbanki alkalmazásokat
„Piackutatók szerint eddig a magyar lakosság 4 százaléka használt csak mobilbanki alkalmazásokat, a technológiai innováció iránti igény azonban töretlenül növekszik hazánkban, ráadásul piaci becslések szerint az okostelefonok száma idén átlépte a 3 milliót, a hazai lakosság digitális érettsége tehát kimagasló, így – az amerikai trendeket is figyelembe véve – ígéretes növekedési lehetõséget látunk ezen a piacon” - mondta el Molnár Ákos András, az AXA Bank projektirányítási vezetõje.
A Magyarország egyetlen direktbankjaként mûködõ AXA Bank ügyfeleinek 95 százaléka mobilon vagy interneten szokott átutalást indítani, így nem véletlen, hogy a MobilosOKÉ májusi bevezetése óta a bank 4 ezer ügyfele használja rendszeresen az alkalmazást, elsõsorban a számlaegyenleg lekérdezésére és a számlatörténet nyomon követésére, illetve a bankkártyájukhoz tartozó költési limitek módosítására. Az ügyfelek a MobilosOKÉ segítségével 20 ezer tranzakció során 1,4 milliárd forintot utaltak át az elmúlt fél évben - tette hozzá Molnár Ákos András. Az ügyfelek havonta átlagosan körülbelül 60 percet használják az alkalmazást - jegyezte meg a szakember.
Nemsokára a közüzemi díjakat is mobilszámra utalhatjuk
A MobilosOKÉ alkalmazást a használók 60 százaléka Android, 22 százaléka iOS/iPhone, míg 18 százaléka Windows Phone rendszerû okostelefonra töltötte le. Az AXA Bank az eddig csak magánszemélyek közötti átutalási megbízások megadására alkalmas MobilosOKÉ alkalmazást novembertõl vállalati ügyfelei számára is elérhetõvé tette. A bank távolabbi fejlesztési célja az, hogy együttmûködik a hazai közüzemi szolgáltatókkal, amelyek részére ezt követõen egy általuk megadott mobilszámra utalhatják majd át a különbözõ szolgáltatási díjakat az ügyfelek.
A MobilosOKÉ segítségével az AXA Bank ügyfelei bárki számára kezdeményezhetnek átutalást, aki rendelkezik magyarországi bankszámlával és okostelefonnal, ehhez elég a kedvezményezett mobilszámát ismerniük. Azt követõen, hogy ez utóbbira elindítják az átutalást, a kedvezményezett kap egy SMS-t az AXA Banktól, benne egy linket, amelyre rákattintva - a mobilszám ellenõrzése után - megadhatja azt a bankszámlaszámot, amelyre a jóváírást várja. Az alkalmazás használatáért a bank nem számít fel külön díjat, a tranzakció díja pedig megegyezik az internetbankon keresztül indított átutalási megbízás költségével.
2014.11.13
Piackutatások szerint a magyar lakosság 4 százaléka használ csak mobilbanki alkalmazásokat,
de jelentõs növekedés várható ezen a területen. Az AXA Bank ügyfelei például dén május óta 1,4 milliárd forintot utaltak át a bank által kifejlesztett – a mobilszámra történõ átutalást is lehetõvé tevõ – mobil-applikáció segítségével. A MobilosOKÉ alkalmazást – amellyel anélkül indítható átutalási megbízás, hogy ismernénk a kedvezményezett bankszámlaszámát –, jelenleg az AXA Bank 4 ezer ügyfele használja rendszeresen, akik az elmúlt fél év során összesen 20 ezer átutalást kezdeményeztek.