Kétszer annyi díjbevétel-növekedésre számíthatnak a digitálisan elkötelezett, agresszív innovációt folytató biztosítók, mint akik nem fordítanak kellõ figyelmet a technológiai változásokra – állítja felmérése alapján az Accenture, amely szerint a biztosítók példátlan változások elõtt állnak.A biztosítási ágazat vezetõinek túlnyomó többsége ugyan felismerte, hogy jelentõs piaci változások elõtt állnak, azonban csak négybõl egy biztosító tervez valódi digitális átalakulást az üzleti folyamataiban. Az Accenture szerint ezek a társaságok kétszer akkora növekedésre (7,8%) számíthatnak, mint a digitálisan kevésbé agresszív versenyt folytató társaik (3,9%).
A digitális átalakítók és a digitális követõk közötti különbségek számos formában kimutathatóak. Például a biztosítóknak mindössze 25%-a tekinti az ügyfél-központúságot stratégiailag kritikus fontosságúnak, és csak 22%-a véli a felhõ-technológiákat üzletileg fontosnak. Másrész 84% elismeri, hogy a digitalizáció erõsen átalakítja a fogyasztói elvárásokat, tízbõl nyolc pedig úgy véli, hogy az új technológiák radikálisan átalakítják majd az iparágat.

Ezek a legfõbb megállapításai az Accenture új nemzetközi kutatásának, amely a digitális átalakulás kínálta lehetõségeket igyekszik felmérni a biztosítók körében. A felmérésben 140 nem-életbiztosítási felsõvezetõ vett részt, mintegy 21 országból, amelybõl számos érdekes iparági trendre derült fény.
A megkérdezett felsõvezetõk közel fele (43%) azt nyilatkozta, hogy cége innovatív induló vállalkozásokat szeretne megszerezni annak érdekében, hogy fokozzák a digitális felkészültségüket. A többség (59%) hasonló lépéseket vár versenytársai részérõl is. A felvásárlási célpontok közé tartoznak a telematikai cégek (47%), az ár-összehasonlító oldalak (43%) és az analitikai megoldásokat kínáló szolgáltatók (38%).
Ennél is több biztosító (72%) tartja a digitális piac szempontjából is kulcsfontosságúnak a disztribúciós-partnerségeket, beleértve a bankokkal (69%), az internetes cégekkel (44%) – mint a Google vagy a Facebook – és online aggregátorokkal (44%) kötött megállapodásokat.
Az Accenture szerint egyes biztosítók azért nem olyan agresszívek digitálisan, mert az ipar átalakulására inkább fenyegetésként, mint lehetõségként tekintenek. A válaszadók mindössze 29%-a számít arra, hogy ügyfélköre bõvülni fog az új digitális csatornák kiépítésének köszönhetõen. Tízbõl mintegy 4-en úgy vélik, a digitális piacok lefelé nyomják majd az árakat.
Mindezen aggályok ellenére az Accenture erõsen ösztönzi a biztosítókat arra, hogy részt vegyenek a digitális innovációban, az innovatív technológia-alapú stratégia-, termék- és folyamatfejlesztésben, hiszen ennek köszönhetõen teljesen új bevételi forrásokat generálhatnak.
A jelentés szerint a biztosítási iparág példátlan változás elõtt áll, amely teljesen új termékeket, szolgáltatásokat és üzleti modelleket eredményez majd. Azok a biztosítók, amelyek világos digitális üzleti stratégiával rendelkeznek, jóval nagyobb növekedést fognak tudni ugyanis elérni.