Igazi elsõ autót életében egyszer vásárol az ember, így ez tagadhatatlanul maradandó élmény a leendõ tulajdonos számára. Azonban legyen szó akár teljesen új, akár használt jármûrõl, mindenképpen érdemes figyelembe venni, hogy a fogyasztás, a gépjármûadó, a biztosítás, illetve a szervizelések várható kiadásai mellett milyen autó fenntartása nem jelentene anyagi nehézséget a jövõben. A hat évnél fiatalabb autók esetében ajánlott a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosításon túl az egyéni igényeknek megfelelõ casco biztosítás megkötése is, hiszen így minimalizálhatóak egy esetleges baleset okozta anyagi károk, amelyek vagy a javításból, vagy az új autó vásárlásából erednek. Totálkár esetén például a Generali Biztosító Vételár garancia kiegészítõ biztosításának köszönhetõen a tulajdonos akár az autó teljes vételárát visszakaphatja a biztosítótól, így nem kell attól tartania, hogy akár többszázezer forint veszteséggel hagyja hátra korábbi jármûvét.
Az anyagi kérdések tisztázása segít leszûkíteni a lehetséges autók körét, így új autók esetén következhet például a kívánt felszereltség kiválasztása, használt autók esetében pedig a futott kilométerek felsõ határának meghatározása. Manapság az internetes hirdetések uralják a használt autók piacát is, így képek és leírás alapján egy elsõkörös „szûrön” már csak néhány olyan potenciális autó marad, amelyeket érdemes személyesen is megnézni. Mûszaki ismeretek hiányában érdemes inkább elhívni egy szerelõt, aki szakértõ szemmel is átnézi a kiválasztott jármûvet, de a próbaút során akár egy szervizbe is elvihetõ az autó, ahol alaposan át tudják vizsgálni.
Az adásvételi szerzõdés aláírásával a vásárlás utolsó szakasza következik, amikor is az autót a tulajdonosnak a saját nevére kell íratnia, valamint gondoskodnia kell a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás megkötésérõl. A kötelezõ díjának meghatározásakor számos szempontot figyelembe vesznek a biztosítók: fontos kérdés, hogy a jármû tulajdonosa mennyi idõs, hány éve van jogosítványa, okozott-e már balesetet, de befolyásoló tényezõ az autó típusa és felszereltsége is. A bonus-malus rendszer a kármentes vezetést jutalmazza, azaz a szerzõdéskötést megelõzõ idõszak, váltás esetén pedig az elmúlt biztosítási év baleseteinek számát tekintve dönt a besorolásról. A pozitív megítélés a biztosítás díjának csökkenésével jár, új másik autó vásárlásakor pedig a korábbi jármûre kötött biztosításról átvihetõ az elõzõ jármûre kötött biztosítás jogszerû megszûnésekor. A casco biztosítások a fiatalabb autók esetében, amelyek javításának összege is magasabb lehet, mindenképpen megfontolandók, ráadásul a fedezett káresetek köre a kiegészítõ biztosítások segítségével tovább bõvíthetõ.
Az elsõ autó, legyen akár teljesen új, akár egy fiatalabb használt autó, anyagilag jelentõs befektetés, azonban egy szerencsétlen baleset miatti gazdasági vagy mûszaki totálkár következtében a biztosító általában a jármû elhasználódása miatt nem azt az összeget téríti meg, amennyiért a tulajdonos megvette. Legyen szó akár gazdasági – amikor az autó balesetkori értékét és a javítás várható költségeit tekintve nem éri meg megjavíttatni a jármûvet –, akár mûszaki – amikor a probléma súlyát tekintve nem lehetséges a helyreállítás – totálkárról, a Generali Biztosító a Vételár garancia biztosítás megkötésével mindkét esetben segítõ kezet nyújt ügyfeleinek. Ha a gépjármû javítható, a Generali segít a helyreállíttatásban a káridõponti értékig. Amennyiben ez nem lehetséges, a biztosító megtéríti a gépjármû káridõponti értéke és a gépjármû igazolt vételára közötti különbözetet.