A fogyasztók jobban bíznak a hagyományos biztosítókban, mint az insurtech cégekben
2021.08.31

Az amerikaiak több mint fele ellenzi a big data biztosításban való felhasználását, azonban többen elfogadnák, ha az adatok olcsóbbá tennék a díjaikat - derül ki a Breeze insurtech cég felméréséből. A megkérdezett fogyasztók többsége nem bízik a biztosítási szerződések vásárlásakor sem az insurtech cégekben.

A Breeze megbízásából készült online felmérésben 1000 amerikai vett részt idén augusztusban. Az eredmények arra utalnak, hogy a fogyasztók még mindig jobban bíznak az inkumbens biztosítókban, mint az újabb insurtech startupokban. A válaszadók 85 százaléka mondta azt, hogy inkább az AIG-hez hasonló cégeknél kötne biztosítást, mintsem az olyan startupokkal, mint a Lemonade.

A felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók mindössze 20%-a bízna az insurtech cégek pontos szerződés árazásában. Ugyanakkor 53% azt mondta, hogy inkább vásárolna potenciálisan drágább biztosítást, ha a vásárlási folyamat kizárólag online lenne, és nem járna személyes orvosi vizsgálattal.

Emellett a felmérés kérdései között szerepelt az is, hogy a fogyasztók hogyan vélekednek a big data felhasználásáról. A 18 és 24 év közötti válaszadók közel fele, 49%-a szerint a biztosítótársaságok számára lehetővé kellene tenni, hogy többek között a személyes egészségügyi adatokat, a vásárlásokat, az internetes böngészési előzményeket és a közösségi médiahasználatot felhasználhassák a biztosítási ár meghatározásához. Az 55 év feletti válaszadók 83%-a azonban ezt ellenezte.

"A fiatalabb fogyasztók az internet, a cookie-k, az adatgyűjtés és az összekapcsoltság korában nőttek fel. Ezek a dolgok számukra sokkal normálisabbak, mint a korábbi generációk számára, ezt mutatják az életkor szerinti eredmények is" - olvasható a Breeze blogbejegyzésében.

Annek ellenére, hogy a válaszadók többsége azt sugallta, hogy nem szeretné, ha az adatait felhasználnák a díjszabás meghatározásához, akadtak olyanok is, akik azt válaszolták, hogy abban az esetben hozzájárulnának, ha ezáltal olcsóbb biztosítási kötvényt kapnának.

Például 53%-uknak megfelelne, ha a kisállat-biztosító követné háziállatuk tevékenységét és étkezési szokásait; 52%-uk azt mondta, hogy nem bánná, ha egy biztosítótársaság telematikai eszközt szerelne fel autójukra, hogy figyelemmel kísérje vezetési szokásaikat; 34%-uk pedig hozzájárulna ahhoz, hogy nyomon kövessék az internetes és közösségi média tevékenységüket.

A felmérés eredményei szerint az idősebb válaszadók voltak a legkevésbé fogékonyak bármilyen adatgyűjtésre, leszámítva a telematikai eszköz autóba való beszerelését.