Nagyjából ezekre a következtetésekre jutott a Celent legutóbbi, 2015-re kitekintõ jelentésében, amely biztosítási ágazaton belüli és kívüli innovációs vezetõk megkérdezésén alapul. A felmérésben résztvevõ vezetõk 80%-a szerint egyre nagyobb fenyegetettséget jelentenek az iparágon kívüli zavarok, 90% pedig arra számít, hogy az ügyfelek elvárása is nõni fog.
A válaszadók több mint 93%-a szerint a cégén belüli innováció inkrementális, vagyis csak igen kevesen fektetnek be start-upokba, spin-off vállalkozásokba. Ez tehát azt jelenti, hogy ezen innovátorok legnagyobb erõfeszítései ellenére is, vállalataik továbbra is kiszolgáltatottak lesznek a piaci változásokkal szemben – állítja a Celent.
A Celent szerint az iparági vezetõk által várt piaci történések, és az ezekre adott céges reakciók között nem igazán van kapcsolat, ugyanakkor a mûködõ innovációs programok bíztatóak.
A Celent szerint a cégek többségének a mindennapi üzleti tevékenység folytatása, valamint az általános vállalati tehetetlenség („így szoktuk csinálni” - hozzáállás) jelenti az akadályt az innovációval szemben, de a rövid távú megtérülésre koncentrálás, valamint az innovációs kezdeményezések kialakításához és végrehajtásához szükséges struktúra hiánya is nehezítõ tényezõk.
A megkérdezettek a tehetségek hiányát is kiemelték, mint korlátozó tényezõt, 57% pedig arra számít, hogy az idei évben még nehezebb lesz megfelelõ munkaerõt találni az innovációs feladatok elvégzésére, mint 2014-ben.