Sárga csekk, banki átutalás: itt a forradalmian új fizetési megoldás!
2015.02.19
Gyökeresen új fizetési megoldást vezetett be Magyarországon az Allianz, amellyel akár otthon, a nappalinkban ülve is fizethetünk bankkártyával az Allianz pénzügyi tanácsadóinál. Az Allianz Hungária Zrt, az Ingenico Group és a MasterCard közös fejlesztésében létrehozott mobil bankkártya-terminál a tanácsadók okostelefonjához csatlakoztatva teszi lehetõvé a mágnescsíkos, chipes és egyérintéses kártyák elfogadását, így az egyszerû gyors és biztonságos fizetést.

Ügynöki hálózatának támogatására vezette be az Allianz az új, mobil fizetési megoldást, amelyhez a tanácsadók folyamatosan kapcsolódnak be. A terminál 2014. október 31-i bevezetése óta, február 15-én már 560-an rendelkeztek ilyen megoldással. A megoldás sikerét mutatja, hogy ebben a rövid idõszakban a tanácsadók csaknem 7000 tranzakciót bonyolítottak le, tranzakciónként átlag 70 eurós értékben, amelynek 20 százaléka egyérintéses fizetés volt. Év végére ez a szám megsokszorozódhat, hiszen a tervek szerint december végén az ügyfelek már 800 tanácsadónál teljesíthetik díjfizetési kötelezettségüket bankkártyával, akár egyetlen érintéssel is. Az mPOS (mobil POS) terminál gyors, kényelmes és biztonságos fizetést tesz lehetõvé, így az ügyfelek elkerülhetik a csekkbefizetést vagy a banki átutalás költségeit.

„Az mPOS terminálok bevezetése ügyfeleink még magasabb szintû kiszolgálását biztosítja, hiszen segítségével tanácsadóink teljes körû szolgáltatással állnak rendelkezésükre a tanácsadástól kezdve a szerzõdéskötésen át a biztosítás indításáig, valamint az elsõ díj és az esedékes díjak befizetéséig – mindezt az ügyfelünk által választott helyen és idõben” – mondta Pásti Zoltán, az Allianz Hungária Zrt. értékesítésért és hálózatirányításért felelõs vezérigazgató-helyettese.


„Az innovációban élenjáró biztosítóként az Allianz oly módon fejleszti termékeit és szolgáltatásait, hogy azok még inkább ügyfelei kényelmét és a megváltozott ügyféligények kielégítését szolgálják. Társaságunk digitalizációs törekvéseinek megfelelõen az mPOS terminálok bevezetése korszerû, papírmentes és innovatív megoldást biztosít, ami a teljesen automatizált folyamattal kényelmes, rugalmas, gyors és biztonságos díjfizetést tesz lehetõvé” – mondta Végh István, az Allianz Hungária Zrt. operációért és IT területért felelõs vezérigazgató-helyettese. A készpénzforgalom csökkenése mellett az Allianz számára plusz bevétel generálását is eredményezi az új megoldás, sõt, a díjhátralékos ügyfelek, tartozásuk rendezése esetén elkerülhetik a szerzõdésük törlését is – tette hozzá Végh István.

Az új fizetési megoldás a tavaly õsszel bevezetett Allianz Mobilkassza alkalmazáshoz kapcsolódik, amelyet az üzletkötõk részére fejlesztett a biztosító. Az ügynök mobil terminálja és okos eszköze (telefon vagy táblagép) párosításával valós idejû kártyás fizetés során befizetésre kerülhet ügyfele új, vagy meglévõ szerzõdésének esedékes díja. Ehhez eszközeinek Bluetooth kapcsolaton keresztüli párosítására van szükség, majd a befizetésre váró szerzõdést kell kiválasztani és a befizetést elindítani. A készülék egyaránt alkalmas a mágnescsíkos, a chipes és az egyérintéses kártyák elfogadására, kompakt mérete miatt pedig ideális megoldás a nem helyhez kötött fizetési szituációkban. A tranzakció végén bizonylat nem kerül kinyomtatásra, de e-mailben azonnal visszaigazolást kap az ügyfél a befizetésrõl.

Az Allianz Magyarország az Ingenico Group-ot bízta meg saját innovatív mobil fizetési megoldásának kifejlesztésére, amely lehetõvé teszi a tanácsadók számára, hogy a legnagyobb biztonság mellett fogadjanak el kártyás fizetéseket okostelefonjuk és a hozzá tartozó üzleti applikáció, valamint az Ingenico mobil terminál segítségével. Az új megoldást a legszigorúbb biztonsági elõírásoknak megfelelõ robusztus adminisztrációs és kimutatásokat, jelentéseket szolgáltató háttér rendszer támogatja” – mondta el Luciano Cavazzana, az Ingenico Group Olaszországért és Kelet-Európáért felelõs ügyvezetõ igazgatója.

„Az mPOS terminál forradalmian új fizetési megoldás Magyarországon, amely jól mutatja a MasterCard elkötelezettségét az innováció irányában. Nagy elõrelépés a készpénzmentes társadalom felé, mert általa olyan területen érhetõ el a kártyás fizetés, ahol eddig nem volt jelen. Világszerte egyre több vállalkozás választja a mobil fizetési terminálok - szakmai nevén mPOS - használatát annak érdekében, hogy növelje forgalmát, és jobb kiszolgálást biztosítson ügyfeleinek. A terminál használata gyors és egyszerû, az okostelefonok elterjedésével kézenfekvõ megoldás azoknak a szolgáltatóknak, amelyek eddig csak készpénzt fogadtak el, de szívesen változtatnának ezen” - mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelõs igazgatója.