A biztosítási ügyfelek fele hajlandó lenne insurtech cégekkel szerződni
2021.09.29

A biztosítástechnológiai cégek az elmúlt években egyre inkább hozzáfértek a befektetők tőkeallokációjához, ennek is köszönhető, hogy 2020 végére a tőzsdén jegyzett insurtech cégek piaci kapitalizációja meghaladta a 22 milliárd dollárt. De nem csak a befektetők hisznek egyre inkább az insurtech cégekben, hanem az ügyfelek is, akiknek több mint fele lenne hajlandó biztosítási fedezetet vásárolni ezektől az új piaci szereplőktől – derül ki a World Insurtech Report 2021 jelentésből.

A hajlandóság növekedése valószínűleg annak köszönhető, hogy a jelentős tőkebefektetések lehetővé tették insurtech cégek számára, hogy javítsanak a digitális képességeiken és az ügyfélélményen. A Capgemini és az Efma legfrissebb jelentése számos felmérés, interjú és több mint 900 insurtech cég elemzése alapján készült.

Az ügyfelek egyértelműen elvárják a kényelmet, ami magába foglalja a 0-24 órás elérhetőséget, a gyors válaszidőt és a többcsatornás hozzáférést. Emellett a személyre szabott tanácsadás is alapelvárás, valamint az is, hogy a biztosítók érdemben foglalkozzanak velük - például kockázatmegelőzési ajánlatokkal, tippekkel segítsék őket. A befektetői tőke lehetővé tette, hogy az insurtech cégek olyan területekre fókuszáljanak, amelyek hozzáadott értéket teremtenek és kihívást jelentenek a meglévő szereplők számára.

A felmérés eredményei szerint a biztosítók 75%-a arról számolt be, hogy fejleszteniük kell az adatkezelési képességeiket, és kihívásokkal szembesülnek a prediktív analitika terén is az egész értékláncban, 70%-uk pedig együttműködéseket keres az ügyfelek preferenciáinak jobb felmérése érdekében.

A jelentés szerzői arra számítanak, hogy a meglévő insurtech cégek közül néhány alapvetően befolyásolni fogja az iparág jövőbeli formáját és méretét. Lesz ugyan egy természetes kiválasztási folyamat, ahol a befektetői elvárásokat teljesíteni nem képesek elhullanak, azonban a dotcom válság is bemutatta, hogy csak néhány nagyon sikeres vállalatra van szükség a világ megváltoztatásához.

A jelentés két forgatókönyvet jósol:

1. Beágyazott, B2B2C biztosítások előretörése, mint hozzáadott érték egy harmadik fél ökoszisztémáján belül. A biztosítást tehát az értékesítés helyén nyújtanák.

2. A komplex ajánlatok középpontjába az ügyfélkapcsolat kerül, a termékek pedig előrejelző és technológia-alapúak lennének.

"A mai dinamikus környezetben való helytálláshoz a biztosítóknak teljesen át kell térniük a digitális létre, és ehhez olyan moduláris és célzott értékláncot kell elfogadniuk, amelyben minden szereplő a saját erősségeire összpontosít" – véli Seth Rachlin, a Capgemini ügyvezető alelnöke és globális biztosítási iparági vezetője. "Ebben a környezetben azt látjuk, hogy a biztosítók egyre inkább az értékláncuk irányítóivá és más, harmadik féltől származó ökoszisztémák vezetőivé vagy résztvevőivé válnak."