A hazai személyautó-állomány 2002 óta komoly növekedésen ment keresztül, amelyet még a válság évei sem tudtak érdemben megtörni. A szám tavalyelõtt átlépte a 3, tavaly pedig a 3,1 milliós határt.
A márkák szerinti bontás sok érdekességet elárul. Például a Ladák 2002-ben a teljes állomány 11,22 százalékát tették még ki, a Trabantok ekkor 7,27, a Wartburgok 4,41, a Polski Fiatok pedig 2,78 százalékát adták a teljes 2,63 milliós állománynak.
2014-re ezek a márkák együttesen adnak 4 százalékot a 3,1 milliós állományból. Helyüket elsõsorban a Suzuki, az Opel, a Ford, a Toyota, a Renault és a VW vették át, de nem sokkal maradnak le a német prémiumgyártók sem. Az Audi részaránya a 2002-es 1,65 százalékról tavaly 2,32-re emelkedett, a BMW-é 1,04-rõl 2,37-re, a Mercedes pedig 1,51-rõl 2,31-re növelte részesedését.