A COVID-19 járvány felhívta a figyelmet arra, hogy többet kell foglalkozni a mentális egészségünkkel. Erre emlékeztetett az október 10-i mentális egészség világnapja is. A világ egyik legnagyobb viszontbiztosítója most egy olyan biztosítás-specifikus alkalmazást kíván létrehozni, amely segít a fogyasztóknak jobban nyomon követni mentális jólétüket.
A Swiss Re Institute 6 fejlett országban végzett legfrissebb kutatása szerint az emberek egy jelentős része szívesen fogadná, ha a biztosítók innovatív megoldásokat kínálnának lelki egészségük és jólétük védelme érdekében. A Swiss Re becslései szerint egy ilyen biztosítási megoldás potenciális piacmérete akár 45 millió fogyasztó is lehet, akik tipikusan városlakók, Y-generációsok és kisgyermeket nevelők. A felmérésből az is kiderül, hogy a célcsoport nem tudja, hogy milyen biztosítás nyújthat fedezetet mentális betegségek esetén. Mindenekelőtt azonban el akarják kerülni, hogy kárbejelentést kelljen benyújtaniuk, aminek elérésében a biztosítási szolgáltatók is segítséget nyújthatnak.
Ezért a Swiss Re összefogott az egyik vezető mentális egészségügyi platformmal, a Wysával, hogy létrehozzon egy biztosítás-specifikus applikációt, amely segít a fogyasztóknak jobban nyomon követni mentális egészségi állapotukat, és javítja a biztosítók meglévő támogató hálózataival, például a terápiás szolgáltatókkal vagy a munkáltatói segítségnyújtási programokkal való együttműködést.
"Becslések szerint évente 15 milliárd dollár értékű mentális betegséggel kapcsolatos kárigény merül fel az élet- és egészségbiztosítóknál világszerte. A biztosítási ágazat is arra törekszik, hogy jobban megértse és megelőzze a mentális betegségeket, amely cél elérését segítheti a Wysa-val való együttműködés”– mondta Jolee Crosby, a Swiss Re globális élet-és egészségbiztosítási megoldásokért felelős vezetője.
A Google és más befektetők pénzügyi támogatásának is köszönhetően a Wysa AI alapú chatbotnak világszerte több, mint 3,5 millió felhasználója van, és a nyilvános alkalmazásboltokban közel tökéletes, 5-ből 4,8-as értékelést kapott. Az alkalmazás mesterséges intelligencia által vezérelt, mentális jólétet támogató moduljai sokak számára nyújtanak segítséget - különösen a depresszió, a stressz és a szorongás terén.
A Wysa alkalmazást olyan egészségügyi szervek használják és ajánlják, mint az Egyesült Királyság Nemzeti Egészségügyi Szolgálata (NHS) és Szingapúr Egészségügyi Minisztériuma.
Az új alkalmazás tartalmazni fogja a továbbfejlesztett mentálhigiénés nyomon követést, a felhasználók megfelelő offline támogatáshoz való elirányítását. Az applikáció segítségével lehetővé válik a potenciális kárigények előzetes felmérése is, arra ösztönözve a biztosítottakat, hogy segítséget kérjenek mielőtt a problémáik túlságosan súlyossá válnának. Ez végső soron a kárigények csökkenését és a fogyasztói elköteleződés növelését eredményezheti. A lehetséges kísérleti piacok közé tartozik Ausztrália, Kanada, Új-Zéland és az Egyesült Királyság.
Ramakant Vempati, a Wysa társalapítója és elnöke elmondta: "A Wysa nagyon izgatott a Swiss Re-vel való partnerség miatt, mivel közös célunk, hogy többet tegyünk az emberek mentális jólétének támogatása érdekében. Meggyőződésünk, hogy a meglévő képességeink és az alkalmazás új összetevői alapján olyan egyedülálló megoldást építünk együtt, amely egy skálázható, mesterséges intelligenciával támogatott mentális egészségügyi támaszt integrál a biztosítási iparágba."