Mi van az emberek fejében, ha azt hallják, hogy a jövő biztosítása? Erről kérdezte meg a Századvég egy közvéleménykutatás keretében a magyarokat és mutatta be az eredményeket a MABISZ szakmai konferenciáján.
A többségnek szavak ugrottak be, mint digitalizáció, nyugdíjbiztosítás, rugalmasság, online ügyintézés vagy a gyermekek. A nyugdíjbiztosítás egyértelműen azért jött elő, mert nem a biztosítások jövőjére, hanem saját jövöjükre gondoltak a válaszadók.
Ami a személyes adatok, szokások megosztását illeti, 40% lenne hajlandó, a többség, 52% azonban teljesen elzárkózik ettől. A megosztásra akkor lennének hajlandóak, ha kedvezményt, vagy személyre szabott ajánlatot, tanácsokat kapnának cserébe. Megfelelő bizalomra is szükség van ehhez.
Egészségre vonatkozó adatokat akkor lennének hajlandóak megosztani a biztosítóikkal (28%), ha 10-20% közötti díjkedvezményt kapnának cserébe. Mindemellett 60% semmilyen körülmények között nem osztaná meg ilyen adatait. Az autóvezetési adatok megosztásával kapcsolatban már nem ennyire elutasítóak a magyarok: 32% nyitott lenne telematikai eszköz használatára, 50% azonban ettől is elzárkózik.
Kiberbiztosításokról az embereknek nagyjából 42%-a hallott már, a célcsoport nagyjából harmada érdeklődne ilyen termék iránt.
Összességében mennyire nyitottak az innovatív megoldásokra? Három csoportra osztotta a Századvég a lakosságot: 17%-ot alkotnak az érdeklődő innovatívak, akik minden termék iránt érdeklődnek, minden áron. Az árérzékeny innovatívak (25%) megfelelő ellenszolgáltatás fejében nyitottak. A többséget, 58%-ot az elzárkózók közé soroltak, akik nem adnák meg adataikat. Utóbbiak főként az idősebbek, alacsonyabb iskolai végzettségűek és átlag alatti biztosítási ismerettel rendelkezők köréből kerültek ki.