Egyre több árut és szolgáltatást értékesítenek az interneten keresztül, de a tagállamközi online vásárlások száma az Unión belül csak lassan növekszik. A Bizottság digitális egységes piaci stratégiája számos, a tagállamközi e-kereskedelmet korlátozó szabályozási akadályt nevesít. Vannak arra utaló jelek, hogy maguk a vállalkozások emelnek akadályokat a tagállamközi online kereskedelem elõtt, azzal a szándékkal, hogy a nemzeti határok mentén szétforgácsolják az Európai Unió egységes piacát, valamint hogy gátat vessenk a versenynek. Ilyen akadályt jelenthetnek a forgalmazási megállapodásokban rögzített szerzõdéses korlátozások, amelyek megakadályozzák a kiskereskedõket abban, hogy az online vagy tagállamközi kereskedelemben beszerzett árukat vagy szolgáltatásokat más tagállamban tartózkodó ügyfelek részére értékesítsék.
Ezért a Bizottság versenyjogi ágazati vizsgálatot indít. Amennyiben az eredmények elemzése nyomán a Bizottság konkrét versenyjogi aggályokat fogalmaz meg, a versenykorlátozó üzleti gyakorlatra és a piaci erõfölénnyel való visszaélésre vonatkozó uniós való megfelelés biztosítása érdekében konkrét esetek vizsgálatát is megindíthatja.
A Bizottság konzultációs céllal elõzetes jelentés közzétételét tervezi 2016 közepére. A záró jelentés 2017 elsõ negyedévére várható.