Nagy Koppány a jegybank hét közben tartott háttérbeszélgetésén azt mondta: az MNB azt szeretné az ajánlásokkal elérni, hogy az ügyfelek a valós igényeikhez igazodó biztosítási szerzõdéseket kössenek. Az igazgató az ajánlások kiadását indokolva jelezte, hogy a leendõ ügyfelek 56 százaléka már az interneten hasonlítja össze az ajánlatokat, és 39 százalékuk vásárol terméket az internet segítségével. A biztosítási területen belül a top 5 online alkusz közvetíti a kgfb-szerzõdések 54 százalékát, s a biztosítások értékesítésének 32 százaléka köthetõ ezekhez az alkuszokhoz - tette hozzá.
Az MNB-igazgató az M1 aktuális csatorna vasárnapi mûsorában kiemelte: az online közvetítõk már több mint tíz éve jelen vannak a piacon, a jelenlegi jogszabályi környezet meghatározza a közvetítés kereteit, ugyanakkor voltak problémák abból adódóan, hogy egyes szabályokat miként lehet betartani az online felületen.
Az igazgató kiemelte: a biztosítások megkötésekor nem csak az ár, hanem a minõség is fontos. Ezért az ajánlások között azt is rögzítették, hogy az oldalak ne csak az árat, hanem a szolgáltatásokat is hasonlítsák össze - mondta Nagy Koppány.
2015.05.11
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) igazgatója szerint az idei kgfb-kampányban már látszani fog a hatása a jegybank új, a biztosítási elektronikus felületekre vonatkozó ajánlásának hatása. Nagy Koppány az M1 aktuális csatorna vasárnap reggeli mûsorában elmondta: a 43 pontból álló, szeptembertõl minden biztosításra alkalmazandó ajánlást az MNB honlapján is közzétették.