Így látják a magyarok személyes pénzügyi kilátásaikat
2015.05.19
Magyarország ahhoz a tizenöt európai országhoz tartozik, ahol emelkedett a fogyasztói bizalmi index az idei elsõ negyedévben a tavalyi negyedik negyedévhez képest. Igaz, még így is messze elmarad az európai átlagtól - közölte a Nielsen.

A Nielsen felmérése szerint a térség néhány országa közül Csehországban a fogyasztói bizalom index az európai átlag felett mozog, és a tavalyi negyedik negyedévi 80 pontról 83-ra emelkedett, Szlovákiában 70-rõl, Lengyelországban 72-rõl egyaránt 73 pontra nõtt az elsõ negyedévben, míg Romániában 77-rõl az európai átlag alá, 74 pontra csökkent a mutató. Itthon az elsõ negyedévben 57 ponton állt, az elõzõ negyedévi 54 pontot követõen.

A Nielsen felmérésébõl kiderült: a magyar válaszadók 23 százaléka kedvezõnek látja a személyes pénzügyi kilátásait a következõ tizenkét hónapra, a tavalyi negyedik negyedévben ez az arány 22 százalék volt.

A vásárlási kedvet a megkérdezettek 19 százaléka ítélte pozitívnak az elsõ negyedévben a negyedik negyedévi 20 százalékot követõen.

A saját munkahelyi kilátásait a következõ tizenkét hónapra a magyar megkérdezettek 13 százalék látja jónak, ami 2 százalékponttal több, mint az elõzõ negyedévben - tájékoztatott a Nielsen.

Európában a harminckét vizsgált ország átlagos indexe az elsõ negyedévben 76 pontról 77-re emelkedett, ezzel egy idõben a világszerte felmért hatvan ország átlagos mutatója 96-ról 97-re nõtt - közölte a piackutató.