Néhány kisebb, regionális vihartól, jégesõtõl eltekintve az országos pusztító viharok hiánya megmutatkozik idén a károk alacsonyabb számában is. Tavaly ugyanebben az idõszakban már több mint a duplája volt a bejelentett viharkárok száma – nyilatkozták a K&H Biztosítónál. Az utóbbi idõben egyre gyakrabban jelentkezõ elemi károk, bár gyakran szokatlan idõszakokban és nagyobb intenzitással jelentek meg, de biztosítási szempontból nem minõsíthetõek katasztrófa méretûnek – tették hozzá a Groupama Biztosítónál is.
Maják Viktor, az UNION Biztosító kommunikációs igazgatója a Privátbankár.hu-nak elmondta, az utóbbi idõszakban nem történtek olyan természeti katasztrófák, amelyek a viszontbiztosítási piacon jelentõsebb díjemelkedést okoztak volna, így emiatt az ügyfelek sem szembesülnek díjemeléssel.
Varga Béla Gábor, az Allianz Hungária kárszakmai és kárfelvételi irányítási igazgatója szerint a lakásbiztosítási árazásnál több év kártapasztalatát célszerû figyelembe venni, kiszûrve ezáltal egyes extrém káralakulású évek negatív tapasztalatát. Az elmúlt évek magyar katasztrófakárai általában még belül voltak a viselhetõ szinten, mert bár növekedett a gyakoriság, nem voltak úgynevezett nagykárok – ez alól csak 2010 volt a kivétel. Miután pedig a hazai biztosítók le tudták rendezni a károkat, nem fordultak a viszontbiztosítókhoz, így ott sem volt indok az áremelésekre.
A piacon a díjak évek óta stagnálnak, így a természeti károk miatti kárkilengések a díjakban nem jelentek meg, a jelenleg rendelkezésre álló tényszámok alapján nem indokolt a komolyabb beavatkozás az árazásba – fogalmazott az Aegon lakásbiztosítási üzletág vezetõje, Szurgyi Nándor. A Magyar Posta Biztosító elnök-vezérigazgatója, Pandurics Anett szerint sem a biztosítási díjban, sem pedig a viszontbiztosítás díjában nem lelhetõ fel a kárgyakoriságból adódó díjváltozás. A díjak tekintetében nagyon komoly a verseny az ügyfelekért, így ott egy kiugróan rossz év miatt vagy az esetlegesen romló kártendenciák miatt nem lehet díjat emelni.