Egyre közelebb az önvezető járművek kora: a Swiss Re is mozgolódik
2021.12.20

Jövőre Németország útjain már közlekedhet teljesen önvezető jármű, a német közlekedési hatóság ugyanis engedélyt adott a Mercedesnek 3. szintű autonóm mobilitási rendszereinek kereskedelmi bevezetésére. Eközben a kínai fővárosban már önvezető taxik is hivatalos működési engedélyt kaptak. Nem véletlen, hogy már a világ legnagyobb viszontbiztosítója, a Swiss Re is partneri megállapodást kötött egy kínai tech óriással, hogy az autonóm vezetés teljes értékláncát lefedő biztosítási szolgáltatásokat tudjon kifejleszteni.

Az autonóm vezetés számos új kihívás elé állítja a biztosítási ágazatot, többek között a gyors technológiai fejlesztések, az egyre diverzifikáltabb kockázatok és az adatok hozzáférhetőségének korlátozása miatt.

A Swiss Re, a kínai technológiai óriással, a Baiduval való partnersége során az autonóm vezetés teljes értékláncát lefedő biztosítási szolgáltatásokat fog kifejleszteni. A partnerség első lépéseként bevezették az autonóm parkolásbiztosítást, amely az iparág első biztosítási megoldása az Apollo Valet Parking (AVP) - a Baidu Apollo által tervezett automatizált parkolási termék - számára. A Swiss Re és a Baidu jövőbeli együttműködése kiterjed majd az autonóm vezetési platformok, intelligens pilótafülkék, robotaxik és más automatizált vezetési termékek kockázatkezelési kutatására és biztosítási innovációjára.

Andrea Keller, a Swiss Re autóipari és mobilitási megoldásokért felelős vezetője elmondta: "Partnerünkkel, a Baiduval közösen elemezzük, hogy az önműködő autók hogyan érzékelik a környezetüket, hogyan dolgozzák fel ezeket az információkat és hogyan reagálnak rájuk. Célunk annak megértése, hogy az ilyen járművek hogyan viselkednek másképp, mint az ember által vezetett járművek, és e különbségek számszerűsítése. Végső soron az a célunk, hogy a gépjármű-biztosítási termékeket az innováció következő szintjére emeljük."