Jelentõs növekedést ért el a Vienna Life Biztosító
2015.06.03
Jelentõs növekedést produkált a Vienna Life Biztosító az idei elsõ negyedévben: míg a hazai biztosítási szektor összesített díjbevétele 2 százalékkal bõvült az elõzõ év azonos idõszakához képest, a biztosító 18 százalékkal növelte teljes díjbevételét. A Vienna Life Biztosító 2015 elsõ három hónapjában 3,51 milliárd forint teljes díjbevételt ért el.

„A tavaly június óta a Közép- és Kelet-Európa legnagyobb biztosítói csoportjának számító Vienna Insurance Group (VIG) három hazai leányvállalata közé tartozó Vienna Life Biztosító, a VIG vezetõ biztosítójává kíván válni Magyarországon elsõsorban a prémium szegmensben az egyéni élet-, nyugdíj- és utasbiztosítások, valamint a csoportos élet- és egészségbiztosítások piacán” - hangsúlyozta a biztosító stratégiai célkitûzését a társaság mai sajtótájékoztatóján Vadas-Földvári Anett vezérigazgató.

Az idei elsõ negyedévben a Vienna Life Biztosító rendszeres díjas termékeibõl származó díjbevétele 4 százalékkal, 2,58 milliárd forintra bõvült az egy évvel korábbi 2,48 milliárdos szintrõl, köszönhetõen a biztosító nyugdíjcélú megtakarítási és csoportos egészségbiztosítási termékei sikerének. A tavaly bevezetett egyösszegû befektetési termékek kedvezõ teljesítményének köszönhetõen pedig a Vienna Life Biztosító egyszeri díjas konstrukcióiból érkezõ díjbevétele 84 százalékkal, 941 millió forintra emelkedett az idei elsõ negyedévben, az egy évvel korábbi 512 millió forintról.

A nyugdíjcélú megtakarítások után járó legfeljebb 130 ezer forintos adójóváírás bevezetésének köszönhetõen a Vienna Life Biztosító Aktív Max nyugdíjbiztosításának elsõ negyedéves értékesített állománya elérte a 100,7 millió forintot (2014 Q1: 84,7 millió forint). „A biztosító prémium ügyfélszegmenssel rendelkezik, a portfóliójában lévõ szerzõdéseinek átlagdíja meghaladja a 300 ezer forintot” - hangsúlyozta a sajtótájékoztatón a vezérigazgató, hozzátéve, hogy a Vienna Life Biztosító ügyfelei átlagosan nettó 9,5 százalékos hozamot realizáltak 2014-ben a befektetéseik mögött álló eszközalapok kiemelkedõ teljesítményének köszönhetõen.

A Vienna Life Biztosító csoportos egészségbiztosításait – a nagy értékû képalkotó diagnosztikai eljárásokhoz soron kívüli hozzájutást kínáló Várólistát, illetve a rettegett betegségek kialakulása esetén fedezetet nyújtó Védõhálót – eddig több mint 125 ezer biztosítottra kötötték meg a hazai cégek és egyéb szervezetek. A biztosító teljes csoportos biztosítási állományából származó díjbevétele az elsõ negyedévben 49 százalékkal emelkedett.

A Vienna Life Biztosító a hazai utasbiztosítási piac 6. legnagyobb szereplõje, a biztosítónál évente mintegy 100 ezer ügyfél köt utasbiztosítási szerzõdést, ezekbõl származó díjbevétele 154 millió forint volt az idei elsõ negyedévben (2014 Q1: 153 millió forint).

„A VIG hazai leányvállalatainak célja továbbra is a piac felülteljesítése a fõ üzletágakban, ésszerû, fenntartható növekedés – és az idei évre tervezett teljes, közel 65 milliárd forintos díjelõírás – teljesítésével. Ehhez számíthatunk stabil, tõkeerõs, a régió vezetõ biztosítói csoportjának számító és a magyar piac iránt elkötelezett tulajdonosi hátterünk támogatására is” - hangsúlyozta a sajtótájékoztatón Lehel Gábor, a Vienna Life Biztosító Felügyelõ Bizottságának elnöke.

„Az ígéretes pénzügyi eredmények mellett büszkeséggel tölt el az is, hogy márkánk tavaly októberi bevezetését követõen, idén tavasszal a Superbrands Magyarország Superbrands 2015 díjjal jutalmazta a Vienna Life Biztosítót” - tette hozzá a sajtótájékoztatón a vezérigazgató.

A Vienna Life Biztosító idei terveit ismertetve Vadas-Földvári Anett elmondta, hogy a VIG 14 milliárd forintot meghaladó teljes díjbevételt vár el a biztosítótól a 2015-ös évre, 100 millió forint feletti adózás elõtti profitcél teljesítése mellett, amelynek elérése esetén a biztosító az elmúlt években idén elõször zár nyereséges évet. A biztosító termékfejlesztési tervei kapcsán a vezérigazgató kiemelte az egyéni egészségbiztosítási megoldások, illetve a munkavállalók számára elérhetõ csoportos egészségbiztosítások körének bõvítését, valamint az Európa strandjai nevû, a nyaralók igényeire kifejlesztett utasbiztosítás és a Horvátországba utazók számára kínált kiemelt kedvezmények bevezetését. A Vienna Life Biztosító további tervei között szerepel értékesítési hálózatának bõvítése, illetve egy, a biztosító márkaismertségét növelõ reklámkampány elindítása is.