A SIGNAL Biztosító ez évi eredményeivel együtt már három éve tartósan a piaci átlag felett növekszik. 2014-ben övé a rekord is, 31 százalékos díjbevétel emelkedésével a legnagyobb ugrást produkálta az elsõ 15 biztosítótársaság közül. A díjbevétel elérte a 23,2 milliárd forintot, mellyel bebiztosította helyét a top 10 biztosítótársaság listáján.
A SIGNAL Biztosító 2014-ben 31%-kal, 17,8 milliárd forintról 23,2 milliárd forintra növelte díjbevételét, ami a legnagyobb 15 társaság között a legmagasabb növekedést jelenti – hangsúlyozta dr. Kálózdi Tamás, a SIGNAL elnök-vezérigazgatója. Kiemelkedõen teljesítettünk az életbiztosítások terén, az életbiztosítások díjbevétele 11,7 milliárd forintról 16,8 milliárd forintra emelkedett, mind a folyamatos díjas, mind az egyszeri díjas állomány nagymértékû fejlõdést ért el.
Az új szerzést tekintve a befektetéshez kötött életbiztosításoknál közel 90 százalékos emelkedést (4,4 milliárd forintról 8,3 milliárd forintra) könyvelt el. A nyugdíjbiztosításuk bevezetése is segítette az életüzletág dinamikus fejlõdését. Az ügyfelek éves átlagban mintegy 240 ezer forintot tesznek félre erre a hosszú távú célra. A SIGNAL piaci részesedése az élet üzletágban 3,7 százalékot tesz ki, ami az elkövetkezõ években is pozitív hatást fog gyakorolni a társaság fejlõdésére és eredményességére - olvasható a közleményben.
A piaci igényekre reagálva 2014. év végén megújította a társaság kockázati életbiztosítási termékpalettáját. Az egyéni balesetbiztosításuk, az Express nagy népszerûségnek örvend az ügyfelek körében. Ennek továbbfejlesztése már a 2015. évi feladatok között szerepel.
A lakossági vagyonbiztosítás területén tavaly stagnált a biztosító, ugyanakkor a vállalati vagyonbiztosítások piacon 13 százalék fölötti új szerzés növekedést sikerült elérniük, így e területen is a legsikeresebb biztosítók közé tartozik a Signal.
A KKV szektor a SIGNAL számára hagyományosan fontos terület, hiszen a német anyacég, a SIGNAL IDUNA is a vállalkozók, kisiparosok tradicionális biztosítója. Az õszi szakma-specifikus kis-, és középvállalkozói kampányban 7 különbözõ szakterületet (szálloda-vendéglátás, fodrászat, gyógyszertárak, cipõ és ruházati kereskedõk, cukrászok, pékek, élelmiszerkereskedõk, plázabeli üzletek) célzott meg a magyar társaság.
A gépjármû-biztosítások terén 2014-ben, az óvatos üzletpolitikával együtt is sikerült a díjbevételt növelni.
A közlemény szerint a stratégiai partnereik közül kiemelkedõen teljesítettek az életbiztosítási brókerek, de a kompozit alkusz partnereik és a saját hálózat teljesítménye is jelentõsen hozzájárult a sikerhez. Banki partnereiknél, a takarékszövetkezeteknél a fókuszban a klasszikus élet-, baleset-, valamint a vagyonbiztosítások állnak. A vállalati vagyonbiztosítások számának és volumenének jelentõs növekedése a „bank és a biztosító” sikeres szakmai együttmûködésének köszönhetõ, a takarékok NHP hitelezési aktivitása kapcsán - állítja a Signal.
Ebben az évben és a középtávú tervekben is a profitabilitás és a kiegyensúlyozott mûködés további erõsítése a Signal célja, mely elérését a 2015. elsõ negyedévi eredmények már alátámasztják. Az elsõ negyedévben a díjbevétel megközelíti a 6 milliárd forintot, s a folyamatos díjakból a bevételük 12 százalékkal növekedett az elsõ negyedévben.