Kriesch Attila közölte: járattörlés esetén a légitársaságnak többféle szolgáltatást kell felajánlania, ez lehet átfoglalás egy másik járatra vagy a jegyár visszatérítése. Ha az elutazás mellett döntenek, a légitársaságnak a lehetõ legközelebbi idõpontra kell átfoglalást biztosítania. Emellett, ha a repülõtéren kell éjszakáznia az utasoknak, akkor szállást kell felajánlania a légitársaságnak, és ésszerû arányban étkezést a várakozás idejére - mondta.
Járattörléskor és három óránál hosszabb késéseknél az utasok kártalanításra jogosultak, ami távolságtól függõen 250, 400, vagy 600 euró lehet, kivéve, ha a késést rendkívüli körülmény okozta, például idõjárási esemény.
Járatkésés esetén két óra elteltével már gondoskodnia kell a légitársaságnak étkezésrõl vagy frissítõkrõl, a jegyár visszakérésére csak öt óra elteltével van mód.
A csomagok elvesztését haladéktalanul be kell jelenteni, de legkésõbb 7 napon belül, mert hét napon túl az utas elveszti minden igényét a légitársasággal szemben. Ha a csomag károsodik vagy hiányos, nagyjából 1300 euró az az értékhatár, ameddig a légitársaság felelõsséggel tartozik érte - ismertette.
Közlése szerint az utasok az EU-n belül másik tagállami céggel szemben felmerülõ fogyasztói panaszokkal az Európai Fogyasztói Központhoz fordulhatnak.
2015.06.22
Többféle kártalanítás is járhat a légitársaságok utasainak késés vagy járattörlés esetére, amely a távolságtól függõen 250, 400, vagy 600 euró lehet - mondta el az M1 hírcsatorna hétfõi mûsorában a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Európai Fogyasztói Központjának vezetõje.