A biometrikus nyomkövetés forradalmasíthatja a biztosítást?
2022.01.07

A mobiltechnológia megváltoztatta az egészségügy és a fitnesz iparágát. Manapság az emberek az okostelefonjaikat biometrikus nyomkövetővel párosítják, hogy számolják lépéseiket, megtervezzék edzéseiket és nyomon kövessék általános egészségügyi állapotukat. Ezek az eszközök olyan adatokat gyűjtenek, amelyek a vállalatokat is segíthetik, például a piackutatásban.

A technológia a biztosítási ágazat számára is változást hoz, segítve a kárszakértőket és a biztosítókat abban, hogy pontosabb modellek alapján készítsenek terveket, a biztosítottak pedig egészségesebb szokások gyakorlásával kontrollálhassák biztosítási költségeiket. Még nagyon gyerekcipőben jár az egészségkövető alkalmazások használata és azok valós potenciálja.

Ezek az alkalmazások különböző bemeneti eszközöket használnak, például egy okosórát, hogy adatokat gyűjtsenek, beleértve a pulzusszámot, a megtett lépéseket, a testhőmérsékletet és egyebeket. Emellett további funkciók is hamarosan megjelennek, például az alvási állapot, a termékenység, a vér oxigén- és vércukorszint mérhetősége nyomán. A jövőben ezek az eszközök figyelemmel kísérhetik a vese- és májfunkciókat, a légzőszervek egészségét, és gyorsan felismerhetik a betegségek bármelyikét, beleértve a rákot és az Alzheimer-kórt is. Minél tovább fejlődik ez a technológia, annál pontosabb képet kapnak majd a felhasználók általános egészségi állapotukról, és annál mélyebb és sokrétűbb lesz az összegyűjtött adatok köre.

Nem meglepő, hogy a biztosítók is hasznosítani szeretnék a technológiát a pontosabb árazás és a jobb életmód ösztönzése érdekében. A biztosítótársaságok már most is használják az információs technológiát a díjak megállapítására, leginkább az autóbiztosítási ágazatban, ahol a járművezetők érzékelőket szerelhetnek autóikba, és a biztonságosabb vezetésért alacsonyabb díjakkal jutalmazzák őket.

Hasonlóképpen, az egészség- és életbiztosítók is használhatják a biometrikus nyomkövetést az egészségesebb életmód ösztönzésére, csökkentve a díjakat a rendszeresen sportoló felhasználók esetében

Manapság az is gyakran előfordul, hogy a legnépszerűbb alkalmazások és vállalatok előrukkolnak olyan kollaborációkkal, amelyek jutalmakat ígérnek a felhasználók számára bizonyos fitnesz eredmények elérése után. Ilyen például a Hello Fresh, az Amazon és a Starbucks is, melyek ösztönzésként kedvezményeket és ajándékkártyákat biztosítanak. Ezek a programok társadalmi kapcsolódási lehetőségeket is kínálnak, például más felhasználókkal való elköteleződést és azonos célokat egy közösségben. A rendszeres felhasználók élvezik az alacsonyabb biztosítási díjak előnyeit, valamint a lehetőséget, hogy találkozhatnak hasonlóan gondolkodó emberekkel, és kézzelfogható jutalmakat, például ingyenes kávét kapnak.

Amíg a felhasználók fittek maradnak, pénzt takarítanak meg a díjakon, és új barátokra tesznek szert, addig a biztosítók az adatokban rejlő lehetőségeket aknázhatják ki.

A fitneszkövető alkalmazások használatának ösztönzésével a szolgáltatók meghatározhatják egész demográfiai csoportok általános egészségügyi statisztikáit, megjósolhatják a wellness-trendeket, és észrevehetik a lakosság egészségi állapotának emelkedését vagy csökkenését, nem is beszélve a társadalmi elkötelezettség és a jutalmak hatékonyságának nyomon követéséről. Soha egyetlen innováció sem nyújtott még a biztosítóknak ilyen széles képet ügyfeleik általános egészségi állapotáról, ami sokkal pontosabb biztosításmatematikai modelleket tesz lehetővé.