A Generali Biztosítóhoz csütörtök koradélutánig nagyságrendileg 2300 bejelentés érkezett, a károk becsült összértéke meghaladja az 500 millió forintot.
A szélsõséges idõjárás a Generali adatai szerint Budapesten okozta a legtöbb problémát, a károk több mint felét jelentették a fõvárosból. A következõ napokban a Generali kárszakértõi ennek megfelelõen összpontosítják majd kapacitásukat.
A biztosítótársaság munkatársai kiemelt figyelmet fordítanak a viharkárok felmérésére, hogy ügyfeleik a lehetõ legrövidebb idõn belül megkezdhessék a helyreállítási munkálatokat. A Generali Biztosító kárszakértõi igyekeznek a bejelentést követõ 24 órán belül felvenni a kapcsolatot az ügyfelekkel.
Az eddig regisztrált eseteknél az úgynevezett viharkárok voltak a legjellemzõbbek, de felhõszakadásból, villámlásból és jégverésbõl eredõ károkat is magas számban jelentettek. A károk többsége vagyonkár, azaz az ingatlanokban okozott leginkább kárt a tegnapi vihar.
A vagyonkárok nagy részét a Generali igyekszik két napon belül lezárni. De a valós idejû kárrendezésének köszönhetõen egyes esetekben, amennyiben az ügyfél elfogadja a biztosító által megállapított kártérítési összeget a kárfelmérés során, azt online kapcsolat segítségével akár még akkor átutalják számlájukra.
2013-hoz képest tavaly nõt a viharral kapcsolatos károk száma a Generali Biztosító ügyfeleinek körében. Ezért a társaság a potenciálisan veszélyes idõjárási viszonyok miatt létrehozta Ügyfélpont mobil alkalmazását, amely a beállított irányítószám alapján a várható viharokról is küld tájékoztatást. Az iOS, Android és Windows Phone operációs rendszert használó telefonokra egyaránt elérhetõ alkalmazás a riasztás mellett hasznos tanácsokat is ad a védekezésre, így csökkenthetõ a károk mértéke.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat elõrejelzései szerint a következõ napokban ismét emelkedni fog a hõmérséklet, így jelentõsebb viharokra már nem kell számítanunk, hétfõn azonban újabb hidegfront érkezik, amit helyenként erõs szél és zivatarok kísérhetnek.