10 ezer feletti kárbejelentésre számít a Groupama Biztosító
2015.07.09
A Groupama Biztosítóhoz a tegnapi vihar miatt csütörtökön 12-óráig 1421 lakásbiztosítási kárbejelentés érkezett. A legtöbb bejelentést Budapestrõl (644) és Pest megyébõl (308) jelentették az ügyfelek. A biztosítótársaság mindent megtesz a mielõbbi kárrendezés érdekében.

A második legtöbb lakásbiztosítási szerzõdést kezelõ biztosítótársaságnál a kárbejelentések száma a szerdai pusztító vihar következtében meghaladja az 1400 darabot, melynek kárösszege közel 270 millió forint. A Groupama Biztosító tapasztalatai szerint ilyen mértékû természeti esemény után még további jelentõs számú kárbejelentés várható, a bejelentett károk száma a nap végére a duplájára is nõhet, és a további napokban is várhatóak bejelentések. A szerdai pusztító, az egész országot érintõ vihar miatt összességében valószínûleg 10 ezer feletti kárbejelentés érkezik a Groupama Biztosítóhoz.

„Kiemelkedõen sok bejelentés érkezett a vihar, felhõszakadás, jégverés kapcsán, nagyon gyakoriak a fakidõlések miatti károk. Rengeteg fa dõlt házakra, autókra, ez is jelzi, hogy a tegnapi vihar jóval erõsebb volt a szokásosnál. Nem teljesen szokatlan az ilyen természeti esemény, de szerencsére ritkán találkozunk ilyen erõsségû viharral” – mondta el Halmos Gyula, a Szolgáltatási Centrum vezetõje.

A bejelentett károkat gyorsított ütemben, gyakran már a helyszíni szemlét követõ napon kifizeti a biztosítótársaság, nagyobb károknál pedig szükség esetén kárelõleget fizet a társaság. A kisebb összegû vagyonkárokban lehetséges a telefonos kárrendezés.

Amennyiben szemlézés szükséges, akkor is gyorsított ütemben végezhetõ a károk kifizetése. A Groupama Biztosító kárszakértõi mobil eszközzel dolgoznak. Ezzel az online ügyintézést lehetõvé tévõ eszközzel a kárszakértõk azonnal el tudják végezni a vagyonkárok felvételét, és amennyiben nincs szükség további ügyintézésre, le is tudják zárni a károkat.

Ez praktikusan azt jelenti, hogy a Groupama Biztosító kárszakértõ kollégái sok esetben a mobil eszközzel a kár kifizetését is azonnal, már a kárfelvétel helyszínérõl tudják indítani!

A legfontosabb, hogy a károsult mielõbb tegye meg a kárbejelentést! A Groupama Biztosító több csatornán, telefonon, faxon és online is fogadja a kárbejelentéseket. A +36 1 467 3500 számon hívható TeleCentere ma hosszított üzemidõben dolgozik, 18 óráig várja a hívásokat, az automatikus telefonos kárbejelentés pedig este 8-ig is elérhetõ. Faxon (+36 1 4899 102), és online, a www.groupamadirekt.hu címen természetesen a nap 24 órájában tehetik meg az ügyfelek a kárbejelentéseket.

Annak érdekében, hogy meglévõ károk mértékének további növekedését megakályozzuk, a káreset helyszíne megváltoztatható, a tetõre, kerítésre, gépjármûre dõlt fák, stb. elmozdíthatók, a beázás elkerülése érdekében ideiglenes fedés, fóliázás alkalmazható. Fontos, hogy a maradványokat ne semmisítsük meg a kárszakértõ által végzett helyszíni szemléig! Segítség lehet, ha fotó készül az eredeti állapotról, a károsodott és a károkozó vagyontárgy állapotának dokumentálása céljából.

A helyreállítás is megkezdhetõ, de fontos szempont, hogy az esemény rekonstruálható legyen, a cserélt részeket, maradványokat a kárszakértõnek be tudjuk mutatni. Ha kivitelezõ (pl. tetõfedõ, kömûves) állít helyre, fontos, hogy tételes és részletes elszámolásra kerüljön sor. Sokat segít,ha a kárról és a helyreállításról fotók készülnek, és azt a kárszakértõnek bemutatják.