A 3. és a 13. kerület volt a legszerencsétlenebb a fõvárosban
2015.08.19
A Groupama Biztosítóhoz a hétfõi vihar miatt kedd délig 406 vagyonbiztosítási kárbejelentés érkezett, melynek kárösszege közel 60 millió forint. A legtöbb bejelentést Pest megyébõl (204) tették meg az ügyfelek. A biztosítótársaság mindent megtesz a mielõbbi kárrendezés érdekében.

A második legtöbb lakásbiztosítási szerzõdést kezelõ biztosítótársaságnál a kárbejelentések száma a hétfõi pusztító vihar következtében meghaladja a 406 darabot, melynek kárösszege 59 535 000 forint. A legtöbb kárbejelentés felhõszakadás, vihar és villámcsapás következtében érkezett a társasághoz. A Groupama Biztosító tapasztalatai szerint ilyen mértékû természeti esemény után még további jelentõs számú kárbejelentés várható, a bejelentett károk száma a nap végére a triplájára is nõhet, és a további napokban is várhatók bejelentések. A hétfõi pusztító, elsõsorban a fõvárost érintõ vihar miatt összességében valószínûleg 1000 feletti kárbejelentés érkezik a Groupama Biztosítóhoz.

A bejelentett károkat gyorsított ütemben, gyakran már a helyszíni szemlét követõ napon kifizeti a biztosítótársaság, nagyobb károknál pedig szükség esetén kárelõleget fizet a társaság. A kisebb összegû vagyonkárok esetében lehetséges a telefonos kárrendezés.

Amennyiben szemlézés szükséges, akkor is gyorsított ütemben végezhetõ a károk kifizetése. A Groupama Biztosító kárszakértõi mobil eszközzel dolgoznak. Ezzel az online ügyintézést lehetõvé tévõ eszközzel a szakemberek azonnal el tudják végezni a vagyonkárok felvételét, és amennyiben nincs szükség további ügyintézésre, le is tudják zárni a károkat.

Ez praktikusan azt jelenti, hogy a Groupama Biztosító kárszakértõ kollégái sok esetben a mobil eszközzel a kár kifizetését is azonnal, már a kárfelvétel helyszínérõl tudják indítani!

A legfontosabb, hogy a károsult mielõbb tegye meg a kárbejelentést! A Groupama Biztosító több csatornán, telefonon, faxon és online is fogadja a kárbejelentéseket. A +36 1 467 3500 számon hívható TeleCentere ma hosszított üzemidõben dolgozik, 18:00 óráig várja a hívásokat, az automatikus telefonos kárbejelentés pedig este 20:00 óráig is elérhetõ. Faxon (+36 1 4899 102), és online, a www.GroupamaDirekt.hu címen természetesen a nap 24 órájában tehetik meg az ügyfelek a kárbejelentéseket.

Annak érdekében, hogy meglévõ károk mértékének további növekedését megakályozzuk, a káreset helyszíne megváltoztatható, a tetõre, kerítésre, gépjármûre dõlt fák, stb. elmozdíthatók, a beázás elkerülése érdekében ideiglenes fedés, fóliázás alkalmazható. Fontos, hogy a maradványokat ne semmisítsük meg a kárszakértõ által végzett helyszíni szemléig! Segítség lehet, ha fotó készül az eredeti állapotról, a károsodott és a károkozó vagyontárgy állapotának dokumentálása céljából.

A helyreállítás is megkezdhetõ, de fontos szempont, hogy az esemény rekonstruálható legyen, a cserélt részeket, maradványokat a kárszakértõnek be tudjuk mutatni. Ha kivitelezõ (pl. tetõfedõ, kömûves) állít helyre, fontos, hogy tételes és részletes elszámolásra kerüljön sor. Sokat segít, ha a kárról és a helyreállításról fotók készülnek, és azt a kárszakértõnek bemutatják.