Az Egyesült Államok kormánya évente ad ki értékelést az autók biztonságát illetően. Hamarosan ennek az értékelésnek része lehet a vezetőtámogató rendszerek megléte is, ami újabb jele annak, hogy az egykor futurisztikus technológia kezd általánossá válni.
Az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma nemrégiben azt javasolta, hogy a sávtartó rendszer, az automatikus vészfékezés, a holttér-felismerés és a holttér-beavatkozás kerüljön be az új autókra vonatkozó ötcsillagos biztonsági minősítési programba. A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA), amely a közlekedési minisztériumhoz tartozik, 1993 óta ad ki ötcsillagos skálán értékelést az autók biztonságáról. A minősítési rendszer javasolt módosításait a következő 60 napban a nyilvánosság véleményezheti.
A javaslat annak nyomán történt, hogy a minisztérium adatai szerint 2020-ban országszerte 38 824 ember halt meg közlekedési balesetben, ami a legmagasabb szám 2007 óta.
Az NHTSA közölte, hogy tanulmányozni fogja egyéb, a járművezetők figyelmének elterelésével kapcsolatos, újonnan megjelenő járműtechnológiák lehetséges hozzáadását is, például amelyek alkohol vagy a biztonsági öv be nem kapcsolásának érzékelésekor nem engedik a gyújtást, de az intelligens sebességasszisztens, a járművezető-felügyeleti rendszerek és a hátsó ülésen ülő gyermekekre emlékeztető asszisztensek is vizsgálat alá kerülhetnek.
Az NHTSA szerint fontolgatják ablakmatricák bevezetését is az ütközéselkerülő minősítésről az új és használt járművek esetében is.