Startupokra vadászik a Generali és a Microsoft
2015.11.10
A Generali Csoport, a Microsofttal együttmûködve hirdette meg elsõ, „Generali Innovation Challenge” címû nemzetközi projektjét, melynek célja olyan tehetségek és startupok felkutatása és támogatása, amelyek innovatív ötletekkel és technológiai megoldásokkal reagálnak a biztosítási ágazat új üzleti kihívásaira.

A meghirdetett verseny elsõ gyõztese az olasz Authometion Srl, illetve az LYT Sonic projekt, amely egy LED izzó és egy infrahang érzékelõ integrálásával érzékeli a mozgásokat akár 150 négyzetméteren belül, lehetõvé téve a biztonsági ellenõrzését egy ingatlannak. Ez az intelligens készülék lényegesen olcsóbb, és egyszerûbb a hagyományos otthoni biztonsági rendszereknél.

A felhívást követõ alig egy hónap alatt több mint 3000 startup-pal vették fel a kapcsolatot, közülük 700 vett részt a projektben. Három területet jelölt ki a Genarali és Microsoft érdeklõdési területként: az internet of things, a gamification és a feltörekvõ piacokon alkalmazható innovatív üzleti modellek. A végül kielemzett 40 innovatív projekt közül hat kapott meghívást a döntõbe, ahol a gyõztest a Generali, a Microsoft és a United Ventures kockázati tõkealap által delegált szakmai zsûri választotta ki.

A biztosítási piac intenzív változások elõtt áll, ezért döntött úgy a Generali, hogy különbözõ szinteken igyekszik az innovációt megragadni, kezdve a nemzetközi szereplõkkel, például a Microsofttal kötött együttmûködéstõl, az innovátorokkal, startupokkal, üzletemberekkel való partnerségekig – olvasható a társaság közleményében.

A kiválasztott gyõztes cég, az Authometion Srl támogatást kap a versenyt kiíró két cégtõl az üzleti terve kifejlesztésében és a potenciális befektetõk megtalálásában, ezen felül egy okostelefont is kap az OBI Worldphones társaságtól, amellyel a Generali nemrégiben kötött együttmûködést.