Jelentős szerephez juthatnak a jövőben a beágyazott biztosítások
2022.05.02

Innovatív digitális értékesítési modell nélkül manapság egyetlen szolgáltató sem lehet sikeres. Nincs ez másként a biztosítások esetén sem. Ahogy egyre több biztosító megy át a digitális átalakuláson, a következő lépés a többcsatornás értékesítés lehetővé tétele, amihez szabványos nyílt hozzáférést biztosító API-k fejlesztésére van szükség.

Az alkalmazásprogramozási interfészek (API) segítségével különböző harmadik felek is hozzáférhetnek a biztosítói ügyfelek egyes adataihoz, az adatok segítségével pedig felépíthetik saját szolgáltatásaikat.

Az egyik egyre nagyobb teret nyerő értékesítési csatorna a beágyazott biztosításoké. A beágyazott biztosítás egy olyan koncepció, ahol a biztosítást, mint szolgáltatást harmadik fél webes és szoftveres programjain keresztül kínálja a biztosító. A biztosításokat jellemzően más termékek és szolgáltatások kiegészítéseként, vagy egy harmadik fél által nyújtott ügyfélélmény önálló összetevőjeként kínálják. Jellemző példája, amikor az ügyfél online vásárol egy terméket, például egy televíziót, és fizetésnél lehetősége van biztosítás vagy garancia hozzáadására.

A szolgáltatás népszerűsége gyorsan növekszik. A Lightyear Capital szerint a beágyazott biztosítások amerikai piaci értéke a 2020-as 5 milliárd dollárról 2025-re várhatóan 70,7 milliárd dollárra nő. Az iparági szakértők ezt az exponenciális növekedést annak bizonyítékaként értékelik, hogy a fogyasztók igénylik a kényelmet. Ez azt is bizonyítja, hogy a szolgáltatásként nyújtott biztosítások alkalmasak arra, hogy differenciált lehetőségeket és értéket kínáljanak az ügyfelek számára. A technológia csökkentheti a működési költségeket, segítve a biztosítóknak pénzt megtakarítani, miközben új bevételi forrást teremt.

Az Airbnb is kihasználta a beágyazott biztosítást azzal, hogy tavaly bevezette a vendéglátó felelősségbiztosítást, amely 1 millió dollárig terjedő károkat fedez. A Tesla most már öt különböző államban is kínál saját biztosítást az ügyfeleknek, miközben a vásárlók online vásárolnak. A GM nemrég jelentette be, hogy ugyanezt tervezi. A megfelelő márkákkal és insurtech vállalatokkal való partnerség a lehető legzökkenőmentesebbé teheti a vásárlást a biztosítási ügyfél számára, miközben a biztosító számára integráltabb és ügyfélközpontúbb működést tesz lehetővé.