Éghajlatváltozás: nincs stratégiájuk a magyar cégeknek
2015.12.15
Magyarországon az 50 legnagyobb vállalat, valamint az 5-5 legnagyobb bank és biztosító közül összesen csupán hat rendelkezik nyilvános éghajlatvédelmi céllal, és csak kettõnek van konkrét éghajlatvédelmi stratégiája - állapította meg a WWF Magyarország hétfõn nyilvánosságra hozott jelentésében.

A WWF Magyarország a DENKSATT Hungary Kft. közremûködésével készített felmérésében a Figyelõ Top200 listáján szereplõ elsõ 50 hazai vállalat, illetve az 5 legnagyobb biztosító és az 5 legnagyobb bank éghajlatváltozással kapcsolatos elkötelezõdését és vállalásait vizsgálta. A felmérés 2015 októberében kezdõdött és december elején zárult le. A kutatás a mindenki által hozzáférhetõ, nyilvános jelentéseket vette alapul - ismertették az MTI-hez eljuttatott közleményben.

A WWF elemzõi megállapították, hogy az acélipari, banki, biztosítói, dohányipari, gyógyszeripari, elektronikai, légiközlekedési, szerencsejáték-, mezõgazdasági és vegyipari szektorok sem éghajlatvédelmi céllal, sem stratégiával nem rendelkeznek. A felmérés szerint a vállalatok csupán 20 százalékáról mondható el, hogy vezetõi szinten elkötelezettek az éghajlatváltozással kapcsolatban.

A jelentés célja, hogy párbeszédet kezdeményezzen a vezetõ gazdasági szereplõk körében éghajlatvédelmi céljaikról és tevékenységeik kialakításáról - írják a közleményben Vaszkó Csabát, a WWF Magyarország Éghajlatváltozás és Energia programjának vezetõjét idézve.

Vaszkó Csaba rámutatott: "az éghajlatváltozás hatásainak csökkentése, részben pedig a hosszú távú versenyképességünk, egészségünk és erõforrásaink megõrzése érdekében is fontos, hogy a hazai vállalatok olyan éghajlatvédelmi célokat határozzanak meg, amelyek amellett, hogy tükrözik a vállalatok kibocsátás-csökkentési és alkalmazkodási lehetõségeit, figyelembe veszik a teljesítõképességüket is, és ezt széles körben kommunikálják".

A vizsgálat részletes eredményei 2016 elején hozza nyilvánosságra a WWF.