MNB bírság a Groupama Biztosítónak
2016.02.18
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma publikált határozatában négymillió forint fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta a Groupama Biztosítót a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmára vonatkozó jogszabályi rendelkezés megsértése miatt. A biztosító a díjnemfizetés miatt törölt kgfb-szerzõdéseknél nem a megszûnés tényleges dátumát, hanem késõbbi idõpontot közölt az érintett ügyfeleknek.

Az MNB a Groupama Biztosító Zrt.-vel szemben lefolytatott fogyasztóvédelmi célvizsgálatban megállapította, hogy a biztosító – 2013 októberétõl kezdõdõen – egy negyedévet meghaladó idõszakon át négyezernél is több fogyasztó számára téves információt közölt a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítási (kgfb) szerzõdések megszûnésérõl szóló törlésértesítõ levelekben. A Groupama Biztosító a díjnemfizetés miatt törölt szerzõdéseknél az érintett ügyfeleknek adott tájékoztatás során nem az adott kgfb-szerzõdés megszûnésének tényleges dátumát, hanem több nappal késõbbi idõpontot közölt.

A biztosító törlésértesítõ levelekben nyújtott tájékoztatása befolyásolhatta a fogyasztók új biztosítási szerzõdés megkötésére irányuló ügyleti döntését, õk ugyanis nem rendelkezhettek valós információval a szerzõdés tényleges megszûnésének idõpontjáról. Az MNB mindezek nyomán – a jogszabálysértéssel érintett fogyasztók számára is tekintettel – 4 millió forint összegû fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a biztosítóval szemben.