A Groupama Biztosító és a GfK Hungária Piackutató Intézet 2015-ös országos reprezentatív kutatása megmutatta, hogy az emberek kezdik felismerni az öngondoskodás fontosságát, viszont még mindig csak kevesen tesznek érte. A fejekben már ott van a gondolat, hogy szükséges az öngondoskodás, hiszen például a megkérdezettek 92%-a tudja, hogy elõtakarékosságra van szüksége a nyugdíjhoz, ugyanakkor a válaszadók 36%-nak egyáltalán nincs megtakarítása. Az is elgondolkoztató eredménye a kutatásnak, hogy az emberek közel 70%-a csak maximum 3 évre tervez elõre.
A Groupama Biztosító most megvizsgálta a saját ügyfelei esetében, az egyes korosztályok között megfigyelhetõ tendenciákat is. A biztosító 2014-es és 2015-ös folyamatos díjas életbiztosítási kötési adatainak összehasonlítása alapján elmondható, hogy a 30 év alatti korosztály érdeklõdése a többi korosztályhoz képest erõteljesebben nõtt a rendszeres díjas megtakarítási életbiztosítások iránt.
A folyamatos díjas megtakarítási célú új életbiztosítási szerzõdések száma 2014-rõl 2015-re fordulva 11,5 százalékkal növekedett a Groupamánál, a 30 év alattiaknál ez a növekedés 21%-os volt ezen belül. A 2014-ben bevezetett, adókedvezménnyel támogatott nyugdíjbiztosításokban 55 százalékos növekedést produkált a biztosító 1 év alatt, ezen belül a fiatalok körében kimutatható növekedés elérte a 94%-ot. Utóbbi, valóban drasztikusnak számító növekedésben szerepet játszik természetesen az is, hogy a nyugdíjbiztosítás maga is fiatal terméknek számít a piacon, így az elõzõ évre vetített viszonyítási alap kicsi.
„Ugyan a középkorúak kezében lévõ szerzõdések száma többszöröse a fiatalok szerzõdésállományának, de már az is pozitív trendnek számít, ha egyre több fiatal kezdi megérteni, hogy a pályájuk elején megszerzett pénz egy részét nem szabad azonnal felélniük. Vagyis lehet utánpótlása a mostani 30 és 50 év közöttiek fokozott érdeklõdésének a biztosítással kombinált vonzó megtakarítási formák iránt.” – mondta el Garamvölgyi Zoltán, a Groupama Biztosító élet- és bankbiztosításért felelõs ügyvezetõigazgató-helyettese.
Különbözõ életszakaszban másfajta biztonságra vágyunk
A Groupama Biztosító ügyfelei igényeit figyelembe véve tervezte meg életbiztosítási termékcsaládját Groupama Életív Program néven, mely 2012 óta a biztosítótársaság egyik népszerû terméke. Ennek a termékcsaládnak a tagja a Nyugdíjcélú Életív Program is, melynek TKM-je a piacon a legalacsonyabbak közé tarozik. A Nyugdíjcélú Életív Program természetesen nemcsak az alacsony költségek miatt lehet vonzó, az ügyfelek számára szintén elõnyös lehetõség az adókedvezmény igénybevételének lehetõsége, a személyes tanácsadás, vagy az a nyolc kiegészítõ biztosítási lehetõség, mellyel személyre szabható biztosítási védelem alakítható ki.
Bajnokhoz méltó jövõkép, avagy számítanak-e az akciók, kampányok?
„Egyértelmûen” − állítja Garamvölgyi Zoltán, a Groupama Biztosító élet- és bankbiztosításért felelõs ügyvezetõigazgató-helyettese, majd hozzátette: „ha egy akció olyan extra kedvezményt vagy elõnyt kínál az ügyfeleknek, amelyet máskor nem érhetnek el, akkor segít abban, hogy a tervezgetett lépést meg is tegyék. A Groupama Biztosítónál például most egy akció keretében az ügyfelek olyan EB 2016-os replika labdákhoz juthatnak, mely a magyar labdarugó-válogatott ismert focistái, Dzsudzsák Balázs, Gera Zoltán, Böde Dániel és Király Gábor is dedikáltak. Tapasztalataink szerint az akció valóban megmozgatta ügyfeleinket, hiszen jelentõsen megnövekedett a szerzõdéskötések száma az OTP Bank fiókjaiban és a Groupama Biztosító tanácsadói hálózatában is.”
2016.03.09
A Groupama Biztosító és a GfK Hungária Piackutató Intézet 2015-ös országos, reprezentatív kutatásában azt vizsgálta többek között, hogy milyen vágyaink vannak a jövõnkkel kapcsolatban, és milyen lépéseket teszünk annak érdekében, hogy az eltervezett jövõképünk valóra váljon. A Groupama Biztosító, mint az életbiztosítási piac 3. legnagyobb szereplõje, most megvizsgálta azt is, hogy saját ügyfelei között az egyes korosztályok esetében milyen tendenciák figyelhetõek meg.