Sorbanállás helyett: mennyire szeretjük online intézni az ügyeinket?
2016.03.10
Egyre több dolgot már az interneten keresztül intéznek a magyarok - írja a privatbankar.hu.

Az internetezõk ügyeik intézésében is az online formát részesítik elõnyben a személyes és fõként a telefonos ügyintézéssel szemben. Érdekes viszont, hogy a személyes és a telefonos ügyintézés közül az elõbbi a preferáltabb - derült ki a az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatásából.

Az eNET 2016 februárjában készült internetes felmérése szerint a felnõtt internetezõk 43 százaléka, ha teheti, akkor online intézi ügyeit (és további egyötödük jobban szereti azt más módoknál); mindössze 10 százalékukra jellemzõ, hogy amennyiben lehetséges, elkerüli ezt az ügyintézési módot. A személyes ügyintézést tíz internetezõbõl kettõ, a telefonost tízbõl egy részesíti egyértelmûen elõnyben.

Legtöbben személyesen

Az online ügyintézés a másik két ügyintézési móddal közel megegyezõ arányban van jelen az internetezõk mindennapjaiban: akik szoktak egyáltalán ügyeket intézni, azok 97 százaléka teszi ezt személyesen, 93 százalékuk telefonon, és 92 százalék online.

Korántsem egyforma azonban az egyes ügyintézési csatornák használati gyakorisága, és a mérleg az online ügyintézés javára billen el: nagyobb gyakorisággal intézkednek interneten, mint telefonon vagy személyesen. Tehát, bár használati arányát tekintve a személyes ügyintézés a legdominánsabb, a használat súlyát, gyakoriságát illetõen már az online ügyintézés áll a dobogó legmagasabb fokán.

De mégis, mit intézünk online?

Nyolc lehetséges ügyintézési terület közül a bankolás a legszélesebb körben elterjedt a hazai felnõtt internetezõk körében: 74 százalékuk jelenleg is online bankol, vagyis lekérdezi számlaegyenlegét, utalásokat végez vagy más pénzügyi tranzakciókat indít.

Két netezõ közül egy intéz online szolgáltatásokkal kapcsolatos reklamációkat, számlabefizetést, mérõóra-állás bejelentését, számlaegyenleg lekérdezést (45-50%). Tízbõl négy internetezõ köt online biztosítást, és hárman adják be adóbevallásukat ilyen formában. Ennél is kevesebben intéznek iskolai ügyeket online.