A jövõben online érkeznek az adóellenõrök
2018.01.29
Papírmentes, online ellenõrzési rendszert vezetett be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) - tájékoztatta az MTI-t Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti és adóügyekért felelõs államtitkára.

Tállai András közölte: az ellenõrzésre kiválasztott adózónak az iratanyaggal nem kell felkeresnie az adóhivatalt, a szükséges dokumentumokat egy kattintással elküldheti.

Az online ellenõrzés nem kötelezõ, csak egy lehetõség, amelyet az adóhivatal kínál az ügyfeleinek - tette hozzá. Az online-ellenõrzést bárki választhatja, aki rendelkezik elektronikus aláírással.

Arról is beszámolt, hogy a NAV már több online-ellenõrzést indított, és az elsõt három munkanap alatt le is zárta. A kiutalás elõtti ellenõrzésre kiválasztott vállalkozót a revizorok felhívták, és tájékoztatták arról, hogy az ellenõrzéshez szükséges iratokat elektronikusan is megküldheti. Az adózó élt a lehetõséggel, és elektronikusan küldte meg többek között az áfa-analitikát, a számlákat és a bankszámla-kivonatokat - mondta az államtitkár.