Kiemelkedõen eredményesen zárta a 2015-ös évet a Groupama Csoport
2016.03.23
Nyilvánosságra hozta a tavalyi év eredményeit a Groupama Csoport. A közlemény szerint csoport szinten 13,7 milliárd eurós díjbevétel növekedést, nettó eredményének pedig kiemelkedõ, 43 százalékos növekedését könyvelhette el a cégcsoport 2015-ben.

2015. december 31-én a Groupama összevont díjbevétele elérte a 13,7 milliárd eurót, ami változatlan bázis és árfolyam mellett 0,9%-os növekedést jelent. Vagyon- és felelõsségbiztosítási üzletágában a Csoport 0,8%-kal növelte díjbevételét, amely így 2015. december 31-én 7,1 milliárd euróra emelkedett: ez a célzott kockázatvállalási és díjemelési politika eredménye. A személybiztosítás díjbevétele 6,3 milliárd euró volt 2015. december 31-én, amely 1,1%-os emelkedést jelent. Ez a változás a csoportos egészségbiztosítási tevékenység erõteljes franciaországi és nemzetközi fejlõdésének, valamint a megtakarítási és nyugdíjbiztosítási tevékenység franciaországi irányváltozásának köszönhetõ, amelynek díjbevétele a több éves visszaesést követõen stabilizálódni látszik.

A biztosítási díjbevétel Franciaországban 10,7 milliárd eurót tett ki 2015. december 31-én. A vagyon- és felelõsségbiztosításból származó díjbevétel 1,1%-os növekedéssel elérte az 5,4 milliárd eurót. Ez a személy- és szakmai biztosítások területén elért 1,1%-os növekedésnek köszönhetõ, amely így elérte a 3,2 milliárd eurót (azaz a vagyon- és felelõsségbiztosítási díjelõírás közel 60%-a). A lakás (+2,6%) és szakmai felelõsségbiztosítási (+5,9%) üzletágak növekedése kompenzálja a személygépkocsi üzletág enyhe (-0,4%-os) csökkenését. A Csoport specializált leányvállalatai (asszisztencia, jogvédelem, hitelbiztosítás) további fejlõdést mutatnak (+9,7%).

A személybiztosítási terület díjbevétele 5,3 milliárd euró volt, amely 0,7%-os növekedést jelent a 2014. december 31-i értékhez képest. Ez a változás fõként az életbiztosítási tevékenység javulásával (+2,2%) függ össze, amelynek fõ oka a csoportos egészségbiztosítások jelentõs növekedése (+14,2%). A csoportos egészségbiztosítási piacon a Groupama több mint 50 000 új szerzõdést kötött az Országos szakmaközi megállapodás szerint (ANI). Az egyéni nyugdíjcélú megtakarítások díjbevétele változatlan, ezen belül az euróalapú tevékenység csökkenését (-2,9%) kompenzálta a unit-linked szerzõdések erõteljes növekedése (+7,3%). A unit-linked biztosításokon belül az egyéni megtakarítások/nyugdíjbiztosítás díjbevétele a bruttó pénzbeáramlás 31,5%-át teszi ki 2015 végén, amely arány meghaladja a piaci értéket (20,9%, forrás: FFSA). Így például, figyelembe véve az euróalapokból unit-linked alapokba történõ, illetve a Fourgous-törvénymódosításon alapuló áthelyezések hatását és a 2015. évi pénzbeáramlást, az egyéni megtakarításokon belül a unit-linked állomány részaránya a 2014. december 31-i 17,6%-ról 20,7%-ra nõtt.

A nemzetközi színtér

Nemzetközi viszonylatban a Csoport 11 országban van jelen, fõként Európában. Vannak azonban növekedési bázisai Törökországban, sõt Kínában is, ahol a második helyet foglalja el a külföldi vagyonbiztosítók között 235 millió eurós díjbevételével1. 2015. december 31-én a nemzetközi vállalatok által realizált díjbevétel 2,8 milliárd eurót tett ki, amely 1,3%-kal haladja meg a 2014. december 31-i adatot.

A személybiztosítási díjbevétel növekedése +3,7%, elérve ezzel a 983 millió eurós szintet, amely a csoportos biztosítás erõteljes növekedésének (+7,0%), azon belül pedig a csoportos baleset (+10,2%) és csoportos egészségbiztosítási (+13,3%) ágazatok fejlõdésének köszönhetõ. Az egyéni megtakarítás/nyugdíjbiztosítás díjbevétele 2,8%-kal emelkedett, amely fõként Olaszországban jelentkezett.

A vagyon- és felelõsségbiztosítási díjbevétel 2015. december 31-én 1,8 milliárd eurót tett ki, amely nem változott a 2014-es eredményhez képest. Törökországban a mezõgazdasági, Magyarországon pedig flottabiztosítási üzletágak fejlõdése kompenzálta a személygépjármû ágazat visszaesését (-4,4%), amely az egyes országokban (különösen Olaszországban, Görögországban és Törökországban) fennálló makrogazdasági körülményekkel vagy piaci nehézségekkel magyarázható.