A Zurich Insurance a hozzá beérkező biztosítási csalási ügyek számának "erőteljes növekedésére" figyelmeztetett, ami megerősíti azokat az aggodalmakat, miszerint a megélhetési válság miatt a fogyasztók megpróbálhatják megtéveszteni biztosítójukat.
A Zurich Insurance tájékoztatása szerint az elmúlt évben 20%-kal nőtt a hamis kárigények száma. A biztosítási óriás új technológiát alkalmaz a csalás elleni küzdelemben: a NetReveal szoftver összetett algoritmusokat és adatelemzést használ a valódi személyazonosságukat elrejteni próbáló csalók leleplezésére.
Még ebben az évben azt tervezi a biztosító, hogy "valós idejű" csalásellenőrzést indít, amely azonnal lefut, amint a kárrendezési ügyintéző beviszi a kárigényt a Zurich rendszereibe. Mindez segít felgyorsítani a kárigények feldolgozását és kifizetését is.
„Sajnos a megélhetési válság miatt egyre több embernek kell nehézségekkel szembenéznie, ami hozzájárul a hamis kárigények számának növekedéséhez. Az év eleje óta jelentős növekedést tapasztaltunk a hamisí vagyoni kárigényekben, mivel a háztartások és a vállalkozások egyre nagyobb pénzügyi nyomás alá kerülnek – mondta Scott Clayton, a Zurich Insurance kárrendezési csalásokért felelős vezetője.