Az is kiderült, hogy a 2012 második negyedévében történt biztosítási csalások 86 százalékát olyanok követték el, akik elsõ ízben próbálkoztak efféle törvénysértéssel.
Az Experian legutóbbi, csalásokat elemzõ indexe 3 százalékos csökkenést mutatott a pénzügyi szolgáltatások esetében, melyen belül a gépjármû-finanszírozás és a biztosítási szektor kiemelkedõen jó eredményeket tudott elérni. A jelzáloghitellel foglalkozó ágazat ezzel szemben 23 százalékos növekedést mutatott csalási kísérletek terén, a megtakarítások esetében pedig 109 százalékos emelkedés volt megfigyelhetõ. A folyószámlával kapcsolatos csalási kísérletek továbbra is a leggyakoribbak, 2 százalékos volt az emelkedés ezen a területen, így 10 ezer esetbõl 43 csalással volt kapcsolatos.
Az Experian csalásokkal foglalkozó szakértõje szerint a hatékony csalás elleni prevenció lényege, hogy alaposan ellenõrizni kell az ügyfelek identitását és a jelentkezési lapokon szereplõ adatokat. Szükségszerû, hogy a pénzügyi szolgáltatást nyújtó cégek egyértelmû, átfogó és aktuális információt szolgáltassanak ügyfeleikrõl, illetve azok szolgáltatásigényeirõl és az ismertté vált csalásokról, csökkentve ezáltal az iparági kockázatokat.