A bizalomvesztés elsõdleges oka a tanulmány szerint az emelkedõ díjakban rejlik, amire érthetõ módon nem reagál túlzottan jól a fogyasztói bázis. Ugyanakkor nem magyarázza meg a kisebb biztosítók iránti bizalom növekedésének jelenségét, sõt, inkább gondolhatnánk azt, hogy a nagyobb szereplõk méretüknél fogva kedvezõbb árakat tudnak biztosítani.
A nagyobb bizalom a független közvetítõk által hozzáadott érték folyománya a kutatás szerint. A fogyasztói elégedettséget 5 faktor alapján vizsgálták: interakció, ajánlatok, árak, számlázás-fizetés folyamata, valamint az elérhetõ információk minõsége. Ezek alapján a kis biztosítók a tavalyi évben elõzték meg elõször a nagyokat, igaz alig egy index ponttal, azonban míg utóbbiaknál csökkenõ tendencia volt megfigyelhetõ, elõbbieknél éppen ellentétes irányú trendekrõl lehet beszélni. A kulcs a biztosító-biztosított közti kapcsolat minõsége, a kicsik által megbízott független közvetítõk interakcióit sokkal személyesebb légkör, és komoly edukációs tevékenység jellemzi.