Genertel felmérés: Egyre többen kötnek utasbiztosítást
2016.08.11
A Genertel második éve végez felmérést utazási és utasbiztosítás szokásainkról. Tavalyhoz képest idén az utazók 7%-al többen, 73 százalék köt utasbiztosítást, miközben nem nyaralunk többet, mint 2015-ben. Továbbra is ár alapján dönt közel 40%-unk, de némileg nõtt a biztosító ismertségének fontossága a biztosítás megkötésénél. A döntõ többség - 80 % kocsival indul útnak és fõleg – 60%-unk – a családdal együtt töltjük a nyaralást.

A Genertel Biztosító Zrt. a tavalyi év után, idén is 1000 fõt kérdezett meg utasbiztosítási felmérése alkalmával. A kutatás során 3 nagy csoportba sorolták a kérdéseket: az utazók hány százaléka köt utasbiztosítást és mi alapján dönt? Milyen módon kötnek biztosítást? Mennyire vannak tisztában magával az utasbiztosítással?

A megkérdezettek fele nem nyaral – a nyaralók ¾-e köt utasbiztosítást
Tavalyhoz képest nem változott érdemben azok aránya, akik nem engedhetnek meg maguknak egy utazást; 2015-ben 50%, idén 48% nem utazik sehová. Belföldre 34% utazik (2015: 35%), külföldre pedig tavalyhoz képest 2 százalékkal többen, 18% tervez utazást. A külföldi nyaralást választók közül kb. 3 százalék Horvátországban nyaral, tehát ez utóbbi minden ötödik megkérdezettkülföldi úti célja.

Pozitívum azonban, hogy némileg többen kötnek utazásaik elõtt utasbiztosítást; a tavalyi 68-hoz képest a válaszadók 73% -a mondta azt, hogy minden esetben köt, míg 8% csak néha (2015: 6%). A tavalyi 26%-hoz képest viszont 19%-ra csökkent azok aránya, aki soha nem kötnek biztosítást.

Ár-érzékeny a magyar
„Még mindig nagyon ár-érzékeny a magyar piac, a tavalyi 34 %-hoz képest idén közel 40% válaszolta azt, hogy kizárólag ár alapján dönt egy utasbiztosítás mellett. Érdekes azonban, hogy csökkent a kiegészítõk fontossága; idén már csak minden ötödik ember dönt ez alapján, tavaly közel 27 százalék.” - emelte ki Basa Adrienn, a Genertel marketingvezetõje.

Még ha elenyészõ mértékben, de nõtt azok száma, akik az adott biztosító ismertsége vagy ajánlása miatt döntenek az adott biztosítás mellett. Ennek oka talán a magyar biztosítási piac egyik szereplõjét érintett tavalyi csõd lehet.

Igény van a személyes törõdésre
A válaszadók 40 százaléka interneten köti meg biztosítását, de az elmúlt évhez hasonlóan, még mindig többen – 44% - választják a klasszikus személyes kötést. 10% alatti a telefonon kötõk aránya. 

Ami a preferált napidíjakat illeti, itt sincs eltérés tavalyhoz képest; 45% 200-400 Ft, 37% pedig 400-900 Ft közötti sávban mozgó díjat tart reálisnak.

Autóval és családdal utaznak
Kiderült az is, hogy az utazók többsége, közel 60 százalék a családdal együtt megy nyaralni, 30 % a párjával, míg 10% a barátaival tölti a nyaralást.
Kocsival szeretünk menni, közel 80% saját vagy a haverok gépjármûvével indul útra, elenyészõ azok száma, akik a szervezett buszos utazást preferálják.

Arra a kérdésre, hogy mitõl félnek a leginkább nyaralás alatt, 66% válaszolta azt, hogy az esõtõl, 11% attól, hogy baleset éri a gyereket, 11% az otthoni lakást érhetõ betöréstõl és 13% a kocsi lerobbanásától az út során.