A panaszosok a legkülönfélébb, gyakran nem is a hivatal hatáskörébe tartozó problémával fordultak a GVH-hoz. A GVH számára minden piaci jelzés fontos és hasznos piaci információ, viszont csak azon beadványokból indulhat versenyfelügyeleti eljárás, amelyek a közérdeken esett sérelem orvoslására irányulnak. Az egyéni sérelmek kivizsgálására és orvoslására a hivatalnak nincs törvényi felhatalmazása – hívják fel a figyelmet a versenyhivatal szakemberei.
Új tendenciára utalnak a különbözõ biztosítási tevékenységeket (pl. utazási-, vagyon- és életbiztosítás) érintõ megtévesztõ kereskedelmi kommunikációt kifogásoló panaszok. A GVH a panaszok alapján versenyfelügyeleti eljárásokat indított a panaszolt biztosítókkal szemben.
A teljes cikk itt olvasható: http://kamaraonline.hu/cikk/a-pontgyujto-akcioktol-a-temetkezesig-a-leggyakoribb-panaszok-a-gvh-ugyfelszolgalatan
2016.09.23
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Ügyfélszolgálati Irodája 2015-ben 2400 telefonos és személyes ügyfelet fogadott, továbbá 1739 panaszt, illetve egyéb beadványt kezelt – írja a Kamaraonline.hu versenyhivatal beszámolója alapján.