Az Egyesült Királyságban az "életszínvonal csökkenése" miatt változnak a fogyasztási szokások, aminek néhány biztosítástípus is áldozatul eshet – derül ki egy friss felmérésből.
Az utasbiztosítási ügyfelek több mint 11%-a felmondta biztosítási szerződését az elmúlt 12 hónapban, hogy enyhítse a megélhetési válság hatásait - derült ki a GlobalData 2022-es brit biztosítási fogyasztói felméréséből.
A kisállat-biztosítási ügyfelek 9%-a és a lakásbiztosítási ügyfelek 4,8%-a szintén felmondta biztosítását.
Az utazási biztosításukat felmondó fogyasztók több mint 41%-a költségtakarékossági intézkedésként tette ezt - szemben a 29%-kal, akik a Covid-19 világjárványt követő ritkább utazások miatt tettek így.
Másrészt a kedvtelésből tartott állatokra kötött biztosítások tulajdonosainak 50%-a a költségek csökkentése érdekében mondta fel biztosítását, 10,2%-uk pedig az inflációt jelölte meg fő okként.
A lakásbiztosítások felmondásának leggyakrabban említett oka szintén a költségek csökkentése volt, a válaszadók 44,4%-a adta meg ezt az okot. Mivel az otthoni munkavégzés a világjárvány kezdete óta is jelentős trend maradt, a fogyasztók egy része azért mondja fel a lakásbiztosítását, mert több időt tölt otthon - a felmondó válaszadók 17,9%-a ezt a tényezőt jelölte meg a döntés okaként.