Tájékoztatása szerint a márka az idén mintegy 15 ezer új személyautót és kishaszonjármûvet ad el Magyarországon, ebbõl 6500, az eladás 40 százaléka haszonjármû. Piaci részesedése ezen a piacon eléri a 12,4 százalékot.
A Ford részesedése a teljes haszonjármû-piacon 21 százalékos, a kishaszonjármûveknél 30 százalékos.
Az ügyvezetõ igazgató arra számít, hogy az nhp kifutása után is tartani tudják jövõre az értékesítés szintjét a haszonjármûveknél, és a magánvásárlási kedv erõsödésére alapozva mintegy 1000 darabbal bõvülhetnek az eladások 2017-ben.
Szamosi Viktor jelezte: a személyautók piaca már lendületet vett, ez megmutatkozik a magán- és céges értékesítések arányának változásában is. Az idén 40 százalék volt a cégnél a magánvevõk aránya, holott egy évvel korábban még a 25 százalékot sem érte el.
A márka a következõ idõszakban jobban nyit a prémium vásárlók felé, amit szervizcsomagok értékesítésével is támogat. Emellett erõsít a terepjáró szegmensben, középtávon 3-4 új SUV modellel jelenik meg.
Szamosi Viktor kitért arra, hogy a Ford a dízelüzemû jármûvek iránt megingott vevõi bizalom miatt az elektromos jármûvek fejlesztésében kíván elõrelépni, 2019-20-ra már minden kulcsterméke elérhetõ lesz elektromos változatban is.