Kihez fordulhatunk, ha fogyasztóvédelmi panaszunk van? A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz már biztos nem!
2017.01.09
Az origo.hu cikke szerint idén januártól a vásárlók panaszaikkal a járási hivatalokhoz fordulhatnak, mivel a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31-el megszûnt. Az átállással azonban számos probléma van.

A portál tájokoztatása szerint a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba olvadt, a korábbi feladatainak jelentõs részét már az új irányító hatóság kezeli. A fogyasztóvédelem területi szervezeteinek feladatait korábban a kormányhivatalok látták el, ezek most döntõ részben a járási hivatalokhoz kerültek. A kormányrendelet, amiben kimondták, hogy megszûnik 2016. december 31. után a fogyasztóvédelmi hatóság, azt is rögzíti, hogy a megyeszékhely szerinti járási hivatalok hatásköre bizonyos fogyasztóvédelmi hatósági ügyekben a megye egész területére kiterjed.

Vannak még problémák:

A vásárlók számára a legnagyobb változás, hogy panaszaikkal a járási hivatalokhoz kell fordulniuk, ha a fogyasztóvédelmi hatósághoz akarnak eljutni. Azonban vannak még problémák, a 197 járási hivatalból egyeseknek egyáltalán nem elérhetõ a honlapja, másoknak az e-mail címe hiányzik, ahol van e-mail cím ott pedig rendszerint visszapattannak a levelek.

A változásról további információk itt találhatóak: http://www.origo.hu/gazdasag/20170106-vannak-bakik-a-nemzeti-fogyasztovedelmi-hatosag-jarasi-hivatalokba-olvasztasanal.html