Mindkét szervezet kockázatkezelési szakértõi részt vettek azon online felmérésben, melyben az általuk három legveszélyesebbnek tartott internetes kockázatot kellett megnevezniük, amely a legnagyobb fenyegetést jelenti saját üzleti vállalkozásuk számára.
A válaszadók 50%-a szerint általában a vállalkozások számára a közösségi médián keresztüli reputációs kockázat a leglényegesebb, 20%-uk pedig a bizalmas információk kiszivárgását nevezte meg fõ kockázati forrásként.
Ezek az aggályok teszik a közösségi médiát, az IT mûködési kockázataival, az ügyfél-információk ellopásával és az informatikai rendszerek rosszindulatú támadásával együtt általában a vállalkozások számára legnagyobb veszélyt jelentõ cyber kockázatokká a kockázati szakemberek szemében.
A hangsúly némileg eltolódott, amikor a válaszadók saját szervezetére veszélyt jelentõ kockázati tényezõkre kérdeztek rá. Több mint felük az operatív, nem rosszindulatú IT kockázatokat nevezte meg elsõ helyen, melyet 43%-kal az ügyfél-információk eltulajdonítása követett. A közösségi médiára a válaszadók 42%-a adta le voksát, közülük 21% százalék fõként a bizalmas információk közösségi médián keresztüli elvesztése miatt aggódik.
A FERMA tagok közül minden harmadik állította, hogy szembesült már reputációs kockázattal, míg a 98 válaszadó negyede szenvedett már el bizalmas információk elleni támadást.
A felmérés azt is megállapította, hogy a kockázatmenedzserek 80%-a vesz részt számítógépes kockázatok, valamint informatikai biztonsági kérdések kezelésében. A megvizsgált vállalatok közül mindössze minden ötödiknél érintett az említett kockázatok kezelésében a jogi osztály, 14%-ban a PR, 6%-ban a HR, míg a befektetõkkel kapcsolatot tartó osztályok mindössze 4%-ban.
A felmérés alapján vannak jelek azonban arra, hogy ezekkel a problémákkal valóban foglalkoznak: a szervezetek 65%-a állította, hogy a rendelkezik olyan policyval, amely a munkavállalók számára iránymutatást jelent a közösségi média használatával kapcsolatban, további 14%-uk pedig most készül ilyen policyt összeállítani.
A felmérésben résztvevõ cégek profilja a legkülönbözõbb iparágat öleli fel, többek között távközlési, közlekedési, energia, banki és közlekedési iparágakat, tevékenységüket pedig számos európai országban – zömében az Egyesült Királyságban – végzik.
A FERMA 2011. októberi konferenciáján a szervezet alelnöke elmondta: „A web 2.0-s eszközök számos kockázatnak kitesznek minket. Ügyelnünk kell az igazán értékes, számunkra értéket és versenyelõnyt teremtõ információkra. Mivel a környezet ma sokkal nyitottabb, így jóval nagyobb védelemrõl kell gondoskodnunk”.
Michel Dennery üdvözölte a kockázati szakértõk felmérésben való részvételét, és hangsúlyozta, hogy fontos szerepük lesz a jelenleg még kevésbé érintett vállalati részlegek kockázatmenedzselési folyamatokba történõ bevonásában.