Idéntõl a fogyasztók a lakóhelyük szerinti járási hivatalokhoz fordulhatnak fogyasztóvédelmi bejelentéseikkel, miközben másodfokon a Pest Megyei Kormányhivatal jár el ügyükben, országos hatáskörrel. A 197 járási hivatal mindegyikében fogyasztóvédelmi panaszok benyújtása mellett tanácsok is kérhetõk például jótállási, szavatossági, panaszkezelési kérdésekben.
A változás fontos feladatokat ró a szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásokra. Ha el akarják kerülni a megtévesztõ tájékoztatási gyakorlatot szankcionáló komoly bírságot, mind az ügyféltérben, mind az internetes felületeiken, mind az írásbeli panaszokra adott válaszaik megfogalmazásában változtatniuk kell.
- Ügyféltér: el kell tüntetni minden olyan tájékoztató feliratot, amelyen az átszervezés során megszüntetett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) neve és címe szerepel. (A jogszabály eddig is csak a békéltetõ testületek listájának feltüntetését írta elõ kötelezõen.)
- Internetes felület: Mind az általános szerzõdési feltételek, mind a panaszkezelési szabályzat szövegébõl el kell tüntetni az NFH-ra való utalásokat.
- Írásbeli panaszkezelés: Minden panaszkezelési válaszlevél alján fel kell tüntetni a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes békéltetõ testület és fogyasztóvédelmi hatóság elérhetõségét. Ezt a jövõben már nem lehet teljes mértékben sablonszöveggel megoldani, hiszen hatóságként a szolgáltatónak minden esetben a panasztevõ lakhelye szerinti járási hivatal elérhetõségét kell megadnia. Település szerint az alábbi kormányzati weboldalon találjuk az illetékes járási hivatalok elérhetõségeit: http://jarasinfo.gov.hu/
„E változtatások látszólag lényegtelen részletekre korlátozódnak. Tudni kell ugyanakkor, hogy a pontos panaszkezelési tájékoztatás mindig is fogyasztóvédelmi ellenõrzések egyik fókuszterülete volt – magyarázza Siklósi Máté, a PC Contact ügyvezetõ partnere. – Érdemes tehát már most felülvizsgálni a fent felsorolt tájékoztatási elemeket: kis odafigyeléssel biztosan kiszûrhetõk az immár elavult, ezért súlyos bírságok alapját képezõ információk.”