“Nagy örömünkre a K&H Biztosító volt a tavalyi kgfb kampány egyik nyertese. Míg az esetek 17%-ban adtuk a legjobb ajánlatot, az üzletkötések 25%-át hoztuk el a piacról. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek nemcsak az árat, hanem az ajánlat mögött álló biztosító teljesítményét is értékelik.” - mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem-életbiztosítási üzletágának vezetõje.
A kutatás szerint az internetezõ autótulajdonosok 86%-a tervezi, hogy utánanéz a kedvezõbb ajánlatoknak, amikor biztosítási szerzõdésének évfordulója lehetõvé teszi a váltást.
A biztosítási idõszak mindenki számára továbbra is egy év, ám a biztosítási évforduló napja a 2010. január 1. után kötött szerzõdéseknél már a kockázatviselés kezdetének napja. Azonban a legtöbb autótulajdonos kötelezõ szerzõdésének még mindig január elseje az évfordulója, így november hónap folyamán kell döntenie, ha biztosítót akar váltani. A khdirektbiztositas.hu és a GfK Hungária legújabb „Biztosítási trendek II” címû kutatása szerint várhatóan 2/3-uk már az interneten köti meg biztosítását.
Új kgfb szerzõdését az internetes döntéshozók közel kétharmada online kötné meg, további harmaduk személyesen. Fõleg a férfiak, a 30-as éveikben járók, közép-magyarországiak és a gyerekes háztartásban élõk preferálnák a kgfb internetes megkötését. Az internetezõ autótulajdonosok jelentõs részének szándékában áll, hogy a biztosítási évfordulókor utánanéz a különbözõ ajánlatoknak, van-e a jelenleginél kedvezõbb. A kgfb-vel kapcsolatos tájékozódásban óriási szerepe van az internetnek, azok közül, akik utánanéznek az ajánlatoknak, 84% mindenképpen megnézi az internetet is.
Aki online kötne új KGFB szerzõdést, szinte kivétel nélkül interneten is informálódna az ajánlatokról. Az új gépjármû biztosítást személyesen megkötõk nagyobb része is inkább online, mintsem személyesen tájékozódna.