Meglepő eredmény: a fiatalabbak inkább személyesen kötnének biztosítást
2023.02.17

A Sollers Consulting legfrissebb kutatása szerint a fiatalabb - 35 év alatti - biztosítási ügyfelek a biztosításvásárlás során inkább az emberi interakciót részesítik előnyben.

A felmérés a brit ügyfelek biztosításvásárlással kapcsolatos viselkedését és elvárásait vizsgálta. Az eredmények szerint a fiatalabb ügyfelek teljes mértékben online vásárlási élményektől való idegenkedésének oka, hogy "félnek az apró betűs résztől, a kötési folyamattól vagy a termékektől"., hogy félnek az apró betűs résztől, a folyamattól vagy a termékektől”.

A 800 válaszadó háromnegyede (75%) mondta azt, hogy rendelkezik biztosítással, vagy nemrégiben kötött biztosítást – közülük csak minden második jelezte, hogy az elmúlt 12 hónapban valamilyen formában kapcsolatba került a biztosítójával.

A megkérdezettek által kötött biztosítások közül a legnépszerűbb a gépjármű-felelősségbiztosítás (69%) és a lakásbiztosítás (64%), míg a legkevésbé népszerű biztosítási termék a kisállatbiztosítás volt, mindössze 28%-uk kötött ilyen típusú fedezetet.

A jelentés azt is kiemelte, hogy a brit ügyfelek a számos értékesítési (mis-selling) botrány miatt óvatosabbak a biztosítások bankokon keresztüli megkötésével kapcsolatban.