A Business Lease, és a cég biztosítási brókere, valamint az Union Biztosító által létrehozott több ezer biztosítási eseményt 5 évre visszamenõleg tartalmazó adatbázis egy valóban értékes alapot nyújt ahhoz, hogy a közúti balesetek számát és súlyosságát jelentõsen csökkenteni lehessen a jövõben Magyarországon, legalábbis, ami a céges autókat illeti. Az adatbázis olyan teljeskörû részletességû, hogy akár az egyes sofõrök szintjén is beazonosítható a káresemények típusa és gyakorisága. A vizsgálatba nem kerültek be a természet okozta káresemények, autólopás, ablak és szélvédõ sérülések, tûzkár, valamint a rongálás, vagyis azon káresemények, melyek nem kifejezetten a sofõr figyelmetlensége miatt következnek be.
„Felelõsen mûködõ vállalatként és az ügyfeleink irányában is felelõsen gondolkodó mobilitási tanácsadóként, a Business Lease elkötelezett abban, hogy a káresemények száma minimálisra csökkenjen, és a legideálisabb esetben ne is történjen sérülés, hogy költséghatékonyabban legyen fenntartható ügyfeleink autóflottája” – mondta Trybek Gábor, a teljes körû lízing- és mobilitási szolgáltatásokat nyújtó Business Lease kereskedelmi igazgatója. „A személyi sérüléssel is járó balesetek megelõzésével költségeket takarítunk meg ügyfeleinknek, ezáltal nõ a cégek hatékonysága, és közvetett módon még a javítások és az alkatrészgyártás környezetre ártalmas hatásait is elkerülhetjük.”
A mindenre kiterjedõ szakmai feltérképezés felbecsülhetetlen fontosságú adatokat tartalmaz, melyek alapján testre szabott vezetéstechnikai képzéseket alakított ki céges ügyfelei számára a Business Lease és a drivingcamp. A sofõrök kifejezetten az általuk korábban elkövetett hibák kiküszöböléséhez kaphatnak hasznos elméleti és gyakorlati oktatást, így az adatbázis rendkívüli jelentõséggel bír a balesetek jövõbeni elkerüléséhez.
„Az adatbázisból megállapított top 5 leggyakoribb káresetre egy speciális programot dolgozott ki szakértõi csapatunk a vállalatok számára. A képzés a maga nemében teljesen egyedülálló, hazánkban csak a drivingcampen érhetõ el, hiszen statisztikailag megalapozott káreseményekre fókuszál. A rövid elméleti oktatás után olyan alapvetõ technikákat sajátíthatnak el a résztvevõk, mint a megfelelõ üléspozíció beállítása, a helyes kormányfogás, a fékezés vagy a kormányzás csúszós felületen. Ha az alapok megvannak, következnek a speciális pályaprogramok, amelyek a jellemzõ káreseteket segítenek megelõzni. Ilyenek például a különbözõ tolatási, kikerülési, parkolási feladatok, a jávorszarvas teszt vagy a sebesség-fékút gyakorlás.” – mondta el Csörgõ László a drivingcamp vezetõ instruktora.
A kezdeményezésben részt vevõ partnerek a közép-kelet-európai régióban egyedülálló, adatelemzésen alapuló, teljes mértékben személyre szabott képzési programot kínálnak, melytõl nagyban remélik a baleseti károk csökkenését.
„A kárkezelés optimális módja a hatékony megelõzés” – hangsúlyozta Almássy Gabriella, az Union Biztosító igazgatósági tagja. – „A vezetéstechnikai program már akkor eléri a célját, ha az abban résztvevõ cégek munkatársai nagyobb eséllyel térhetnek haza balesetmentesen a munkájukból. Hosszabb távon pedig a flották javuló kárstatisztikái kedvezõbb biztosítási díjakban is megmutatkozhatnak.”
Top 5 leggyakoribb káresemény*
Káresemény típusa és gyakorisága
1. Parkolóban sérülten találta: 35,21%
2. Figyelmetlen parkolás: 24,14%
3. Figyelmetlen tolatás: 17,73%
4. Követési távolság be nem tartása: 9,48%
5. Vadállat okozta baleset: 7,49%
Top 5 legdrágább káresemény*
Káresemény típusa és gyakorisága
1. Követési távolság be nem tartása: 24,08%
2. Figyelmetlen parkolás: 18,45%
3. Figyelmetlen tolatás: 13,93%
4. Vadállattal való ütközés: 13,73%
5. Elsõbbség meg nem adásából származó balesetek: 12,17%
2017.02.22
Személyre szabott vezetéstechnikai képzéseket biztosítanak céges sofõrök számára, egy több ezer céges autó káreseményeit rögzítõ adatbázis alapján – jelentette be közös sajtótájékoztatóján a Business Lease, a Business Lease biztosítási brókere, valamint az Union és a drivingcamp. Az esetek 35,21 százalékában parkolóban sérülnek a céges autók, a legdrágább balesetek pedig a követési távolság be nem tartása miatt következnek be, de jelentõsek az elsõbbség meg nem adásából származó káresemények is – derül ki az együttmûködõ partnerek kutatásából.